سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قربانگاه خردها را بیشتر آنجا توان یافت که برق طمعها بر آن تافت . [نهج البلاغه]

صلح با شیطان

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 87/1/8 1:30 صبح

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

سلام! چند وقتی است مطلب انتقادی نزده بودیم و دیگه داشت دلم برای این چیزا تنگ می شد ؛ تا این که فقط با 5 دقیقه تلویزیون دیدن همه چی دستگیرم شد! یه جنگ نوروزی با این مشخصات (اسمش رو بلد نیستم!) :از شبکه تهران، روز اول یا دوم نوروز، مجری : رضا رشیدپور، ‏مهمان ویژه : ‏امین حیایی.

بحث به فلسفه کشیده شد. امین حیایی بدجوری جوّ گرفته بودش و یه لحظه رفت تو حس و نظرش رو درباره شیطان این جوری بیان کرد:
خب به نظر من، شیطان یه فرشته مقرب الهی بود، که سال های سال خدا رو عبادت می کرد و دعوا سر من ( اشاره ای به خودش کرد و منظورش کلّاً بشر بود) به وجود اومد. حالا من به شیطان در خلوت خودم گفتم: خب عب نداره! نمی خواد به من سجده کنی! بیا با هم خدا رو سجده کنیم و این درگیری ها تموم شه. این جوری بود که صلح بین من و شیطان برقرار شد.

رشیدپور که انگار نکته ای ناب را شنیده باشد و رازی مگو برای فاش شده باشد ذوق کرد و با حالتی خاص به تائید سخنان گران بهای این فیلسوف عزیز پرداخت!!!

و اما بعد...

اولاً شیطان فرشته نبود، جن بود. دوماً شیطان دعوایش سر انسان نبود، بر سر غرور و تکبرش بود. چون باید پس از امر الهی، بدون لحظه ای مکث، به انسان سجده می کرد و در پایان این که شیطان اصلاً رام شدنی نیست که ما بخواهیم باهاش صلح کنیم!!!! اصلاً انسان چه حقی دارد به شیطان بگوید بر من سجده کن یا نکن! جلّ الخالق!

این دستورالعمل، تجویز بسیار جدید و آخرین متدی است که ایشان ارائه داده اند. مگر می شود شیطان با انسان کاری نداشته باشد! شیطان دشمن قسم خورده ماست و حیات و تمام اراده اش بر منحرف کردن انسان است. چطور می توان صلح کرد؟؟؟ لابد بعد از انعقاد این قراردادجناب پروفسور امین حیایی  دیگر مرتکب هیچ گناهی نشده اند. چون دیگه شیطون باهاش رفیقه!!!!

و اما پایان...

این مطلب نشانه اهمیت امین حیایی و نظرات او نیست ( اون که اصلاً برام مهم نیست!) این مطلب نشانه اهمیت جوانان و افکار عمومی است که این ها را می شنوند و با توجه به شخصیت کلی هنرمندها، از آن تاثیر زیادی می پذیرند. این حرف ها، دراز کردن پا فرا تر از گلیم،  در یک بحث مهم، بدون کمترین اطلاعات، توسط یک بازیگر ِ ... است. مراقب باشیم که دینمان و عقایدمان را از چه کسی و از کجا الگو می گیریم.  ببینیم چه کسانی با چه عملکردی می خواهند جلودار تبلیغ دین باشند!

خدا عاقبتمون رو به خیر کنه با این همه فتنه آخرالزمان یاعلیالتماسدعا

پ . ن: راستی بنر بالا هم عوض شده ها! قشنگه؟! پس چرا هیچی نمی گید؟!!!

اعتراض به بی حرمتی به مقدسات مسلّم اسلام توسط عناصر داخلی




کلمات کلیدی :