سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانشمندان، حبّ ریاست است [امام علی علیه السلام]

قم روزه اش را افطار کرد

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 89/7/29 12:16 عصر

از نزدیکی های طلوع آفتاب در حرم بی بی (روحی فداها) جمع شده بودیم
روبروی گنبد طلا، روی سنگ فرش های حرم
نزدیک یک ماه بود که روزه دار بودیم
و امروز هم منتظر رویت ماه
خدا خدا می کردیم تا عیدی مان را از دستان امام مان بگیریم
از طلوع آفتاب منتظر بودیم تا اینکه نیمه های روز، ماه طلوع کرد
و ما عیدی مان را گرفتیم
از دست امام مان ؛ دستی که ما را یاد علقمه می اندازد
سه شنبه در قم اسطوره عشق ناب، ماه انقلاب طلوع کرد
و ما روزه های انتظارمان را با سیلاب اشک افطار کردیم



کلمات کلیدی : قم، امام خامنه ای

((خامنه ای کبیر)) در نگاه علامه حسن زاده

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 89/7/23 10:30 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام رفقا! در آستانه سفر امام خامنه ای به قم هستیم. به همین خاطر فرصت را غنیمت شمرده و مطلبی از زبان عارف کامل، حضرت آیت الله حسن زاده آملی (حفظه الله) که به حق از اولیای الهی است، در وصف رهبرمان می آوریم.

ایشان پس از آن که کتاب نفیسی در وصف حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) تالیف فرمودند، در ابتدای این کتاب با بیانات بسیار زیبا و ارزشمندی اثر خودشان را به مقام معظم رهبری هدیه کرده اند که اوج مقام آقا را در کلمات حضرت علامه می توان دریافت. متن این نامه با دست خط خود ایشان در زیر آمده است:

 

دست نوشته حضرت علامه حسن زاده در وصف رهبر انقلاب

 متن تایپ شده نامه را اینجا بخوانید.

شاید شما هم با خواندن این مطلب، به این فکر افتاده اید که مگر حضرت علامه ، که خود یکی از مقربان درگاه خداوند است، در وجود رهبر انقلاب چه دیده اند که این طور ایشان را مورد توصیف و خطاب قرار می دهند. بله رفقا! آن ها چشم دل دارند و ما چشم ظاهر، چیزهایی می بینند که بدون چشم دل هرگز نمی توان آن ها را درک کرد.

خداوند نعمتی به ما عطا فرموده است که برای شناخت منزلت و بزرگی آن همان نوشته بالا کافی است، ولی آن طور که باید قدر آن را نمی دانیم و حق آن را ادا نمی کنیم. در پایان فقط این جمله را می گویم که آگاه باشیم وجود این نائب امام زمان است که این همه برکت و نعمت را برای ما ایرانیان بلکه تمام مسلمانان آورده است. پس برای طول عمرشان و تعجیل در فرج امام زمان(عج) دعا کنیم.
به امید آن روز که انتظارش شیرین است...




کلمات کلیدی : امام خامنه ای، علامه حسن زاده، سفر رهبری به قم

امید و اراده؛تنها راه پیشرفت و عدالت

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 89/6/19 10:47 عصر

عید فطر مبارک باد

سلام خطبه های حضرت امام خامنه ای پس از نماز عیدفطر نکات زیادی داشت اما می خوام به یکی از اون نکات اشاره کنم
ایشون در بخشی از سخنانشون به تشریح وضعیت فعلی ملت ایران پرداختند و از شرایط اعتقادی مردم بر اساس حضورشون در مراسمات اجتماعی و مذهبی و سیاسی گفتند. صحبت های ایشون درباره ملت، تمجید نبود بلکه تعریفی از واقعیات روز را ارائه فرمودند.

ولی من یک نکته کلیدی در صحبت هاشون دیدم و اون هم اینکه: ملت پرامید و با اراده ایران به تمام پیشرفت ها دست پیدا می کنند.
در حقیقت ایشون دارند به ما متذکر می شوند داشتن تاریخ پرافتخار ، که قطعا باید حفظ شود و بدان افتخار شود، ضامن پیشرفت یک ملت نمی تواند باشد. حتی به صرف داشتن اعتقادات و آموزه های دینی،‏هر چقدر هم مستدل و مستند باشد، نمی توان منتظر پیشرفت بود.
به بیان دیگر، اگر ملتی امید و اراده نداشته باشد، حتی اگر افتخارات بی نظیر، غیرقابل انکار و پرافتخاری در پرونده اش باشد، بدون امید و اراده به جایی نمی رسد؛ حال چه نام این ملت ایران باشد یا هر نام دیگر
پس در گذشته هر چه بودیم و هر چه داشته ایم، اگر می خواهیم در دهه چهارم انقلاب به پیشرفت و عدالت برسیم، باید با امید و انگیزه اراده و پشتکار را به کار بندیم وگرنه تاریخ و اعتقاد بدون عمل، باد هواست!




کلمات کلیدی : عدالت، حضرت امام خامنه ای، عید فطر، امید، پیشرفت، اراده

خلاصه احمدی نژاد هم دانشگاهی است!!!

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 89/3/26 8:49 عصر

سلام

دو سه شب پیش صحبت های احمدی نژاد درباره حجاب و عفاف و وظایف دولت رو شنیدید. اصلا درباره اون نمی خوام صحبت کنم چون هنوز هم بعد از چند روز از اون مصاحبه، اعصابم از دست دکتر خرابه ولی همون شب یاد یه خاطره ای از سال 83 افتادم.

سال 83 قبل از انتخابات ریاست جمهوری، که در حال و هوای دولت اصلاحات و اون وضعیت اسفبار بودیم (وضعیت وزارتخانه ها و روزنامه ها و مطبوعات و .... رو درنظر بگیرید). وقتی صدای احمدی نژاد را شنیدیم که آرمان های انقلاب را زنده می کرد،‏به ذوق آمده بودیم ولی یکی از دوستان بزرگوارم که طلبه هم هستن، گفتش که حیف از این احمدی نژاد که به حوزه نیامد و در دانشگاه رشد کرده

توی دلم از این حرفش ناراحت شدم و اون حرف رو اصلا قبول نکردم.

گذشت و گذشت و گذشت تا 25 خرداد سال 89 رسید فهمیدم دوستم درست می گفته.

برای دوره بعد باید دنبال کسی باشیم که در امور اجرایی و فنی مهندسی و سیاسی حداقل در رده احمدی نژاد باشه ولی در فرهنگ و امور دینی، باید خیلی از احمدی نژاد بالاتر باشه تا بتونه خواسته متدینین جامعه که در جامعه اکثریت هستند رو اجرایی کنه

ان شاالله

هنوز هم که هنوزه دلخورم!




کلمات کلیدی : حجاب، احمدی نژاد، عفاف، انتقاد

22 خرداد چه روزی است؟

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 89/3/20 8:46 عصر

وقتی اسم 22 خرداد را می شنوید، یاد چه می افتید؟
اغتشاش؟ آشوب طلبی؟ سطل آشغال؟! سبز؟! بی قانونی؟ بی بصیرتی خواص؟ ...؟
ولی واقعا 22 خرداد چه روزی است؟
22 خرداد روز پیروزی بزرگ ملت در به نمایش گذاشتن حمایت خود از نظام اسلامی و تجلی مردم سالاری دینی بود
آن جمعه خاطره انگیز، نمادی از شور و نشاط و امید و همت و توانایی بلند ملتی بود که چنگال های دشمنان خونخوار خود را دیده بود و می خواست با یک برگه کاغذ کوچک، به جنگ آن ها برود ... و رفت ... و چه خوب هم پیروز شد.
ولی دشمن با همکاری عناصر بی بصیرت داخلی و مزدوران داخلی و خارجی خود، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا نگذارد شیرینی این پیروزی به دهان ملت مزه کند. وقتی که اسم 22 خرداد می آید و شما یاد پیروزی و افتخار آفرینی خودتان نمی افتید و تصاویر اغتشاشس و آتش زدن بانک و سطل آشغال و ... می افتید یعنی دشمن توانسته است به برخی اهداف خود برسد.
22خرداد سالروز انتخاب دولت دهم است یعنی الآن یکسال از انتخاب این دولت می گذرد یعنی دولت فقط سه سال دیگر وقت دارد یعنی باید دولت 25 درصد قول ها و برنامه هایش را عملی کرده باشد یعنی ما باید از دولت نتیجه یکسال فعالیتش را مطالبه کنیم
ولی برنامه ریزی ها و تحرکات دشمن باعث شده است ملت نسبت به هدف اصلی خود یعنی ساختن میهن اسلامی و صدور انقلاب به جهان و مدیریت جهانی، دچار فراموشی شود.
البته توجه به دشمنی های مستکبرین و گسترش و کسب بصیرت برای مقابله با جنگ نرم، امری ضروری و بدیهی است ولی نباید فراموش کنیم ما وظایف دیگری داریم و اگر تمام توجه اکثریت جوانان ما به فعالیت های سیاسی معطوف شود، یعنی دشمن توانسته است به هدف خود برسد و آن هم منحرف کردن ما در دستیابی به قله های علم و پیشرفت است

پانوش: متاسفانه دو سه هفته است که هر قالبی برای وبلاگ انتخاب می کنم، به مشکلی بر می خورد و من مجبور می شوم عوضشون کنم ؛ امیدوارم این یکی خوب باشه!




کلمات کلیدی : انتخابات، 22 خرداد، جنگ نرم

رفتار مردم با سیدحسن خمینی؛ واکنش رهبری؟

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 89/3/15 3:0 عصر

سلام ایام رحلت امام تسلیت باد

دیروز در جریان مراسم رحلت امام(ره) در مرقد مطهر آن بزرگوار، مردم برای اینکه اعتراض خود را به موضع گیری های سیدحسن خمینی در یکسال گذشته نشون بدن، با شعارهای ممتد و یکپارچه خود،‏ از سخنرانی ایشون جلوگیری کردن.

ولی موضوعی که اهمیت داره این است که آیا رهبری از این موضوع ناراحت شدند؟ یا این موضوع آنقدر اهمیت دارد که بعداً به آن بپردازند و اعلام نظر فرمایند؟

پس از نیمه تمام ماندن سخنرانی سید حسن، وی کمی منتظر ماند تا یک روبوسی با رهبری داشته باشد و از آن به عنوان سندی بر نظر و موضع رهبری استفاده کند ولی این روبوسی کاملا عادی و طبیعی بود و هیچگونه امر خاصی در آن مشخص نبود که حاکی از واکنش رهبری باشد. در هر حالت دیگری هم بود اگر کسی آنجا می ایستاد، رهبری با او هم روبوسی و سلام و علیک می فرمودند.

از طرفی دیگر، رهبری همانطور که در نماز جمعه سال گذشته صریحا فرمودند نام بردن از افراد در مناظره ها غلط بود، امروز هم می توانستند موضع گیری کنند و به مردم تذکر دهند و آن ها را (اگر کار خبطی انجام داده بودند) هدایت کنند ولی رهبری فرمودند: تا به حرفی مطمئن نشده اید آن را نگویید.

یعنی در حقیقت اگر به حرفی مطمئن شدید از آن کوتاه نیایید و آن را مطالبه و پیگیری نمایید. در ادامه هم ایشان به زیبایی مسئله طلحه و زبیر را مطرح و تحلیل فرمودند که فضا را برای ولایت جویان بسیار بسیار روشن و شفاف نمود. البته مطرح کردن بند میم وصیت نامه امام (ره)، مبنی بر تکلیف مردم در مطالبه امور انقلابی از مسئولین و اقدام خود مردم در صورت عدم توان و ترتیب اثر دادن مسئولین، نکته و شاه کلید بزرگی از سخنرانی ایشان بود.

البته شعارهای مردمی هیچ توهین و بی احترامی به حضرت امام (ره) و بیت ایشان نبود. فقط مردم از بیت امام توقع بسیار زیادی در دفاع از حریم ولایت فقیه داشتند که مخصوصا در این یکسال گذشته برخلاف آن را دیده و شنیده اند. حالچطور می توان توقع داشت مردم اعتراض و انتقاد نکنند و چون یک نفر نوه امام است هیچ مطالبه و پرسشگری از او صورت نگیرد؟

امیدوارم سیدحسن و تمامی کسانی که گذشته درخشانی دارند ولی امروز برخلاف گذشته و سابقه شان حرکت می کنند درس خوبی از روز چهاردهم خرداد گرفته باشند و فهمیده باشند که افکار عمومی ملت همیشه در صحنه ایران، ابتدا به وضع فعلی افراد در حمایت از ولایت می نگرد بعد به شناسنامه و گذشته آنان.




کلمات کلیدی : سید حسن خمینی، 14 خرداد، امام خامنه ای

ویژگی های تفکر شهید مطهری

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 89/2/13 7:16 عصر

شهید مطهری : من ستایشگر آن معلمی هستم که به من اندیشیدن را آموخت نه اندیشه را

حال باید ببینیم این شهید بزرگوار چگونه می اندیشیدند و چه نکاتی را در اندیشه های خود رعایت می کردند؟

یکی از نقاط مثبت آثار و خط فکری شهید مطهری اینست که موضوع های مورد نیاز جامعه را می شناخت و آنگاه به خوبی عمق مسئله را موشکافی می کرد و سخنرانی های وی هم پر از عناوین و موضوعاتی است که هگی جزء موضوعات فکری مورد احتیاج عمیق جامعه ماست .
نگاه عمیق وى به مسائل اسلامى و فهم تازه استاد مطهرى از آیات و روایات و تبیین درست آنها ویژگى بى‏همتا و برجسته آن شهیدبزرگوار است که مقام معظم رهبری نیز می فرمایند : " ایشان با قوّت فکرى و اندیشه‏ى قوى و صائب خود وارد میدان‏هایى شد که تا آن‏وقت هیچ‏کس در زمینه‏ى مسائل اسلامى وارد این میدان‏ها نشده بود؛ و با تفکراتى که آن روز در کشور رایج شده بود - افکار وارداتىِ ترجمه‏یىِ غربى و شرقى - یا مى‏رفت رایج شود، خود را وارد یک چالش علمىِ عمیق و وسیع و تمام نشدنى کرد. ایشان، هم در جبهه‏ى مقابله‏ى با مارکسیست‏ها به یک جهاد بسیار هوشمندانه دست زد، و هم در جبهه‏ى مقابله‏ى با تفکرات غربى و لیبرالیست‏ها وارد میدان شد."
یکی دیگر از ویژگی های استاد اینست که اندیشه های وی با توصیف مبانی ارزشی ثابت از اسلام توانسته است، هم نیازهای ثابت جامعه اسلامی را برطرف کند و هم به نیازهای متغیر پاسخ دهد و براستی که اندیشه هایی ناب،کهنگی ناپذیر و قابل استفاده برای موضوعات امروز جامعه اسلامی است.در همین زمینه حضرت امام خمینی (ره) در پیامی به مناسبت شهادت استاد می فرمایند : "مطهری که در طهارت روح و قوت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود ، رفت و به ملا اعلی پیوست ، لکن بدخواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامی و علمی و فلسفی اش نمی رود . او با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی با زبان مردم و بی قلق و اضطراب به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت . آثار قلم و زبان او بی استثنا آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشات می گرفت ، برای عارف و عامی سودمند و فرح زاست."
اما آنچه را که امروز لازم است بیش از هر زمان به آن توجه نمود این است که متفکر بزرگ شهید مطهری به عنوان یکی از شاخص ترین احیاگران تفکر دینی و اسلامی در عصری بوده است که بعضی از تفکرات انحرافی و التقاطی مانند مارکسیم و لیبرالیسم و... در جامعه رواج داشته است . و یقینا نامگذاری روز شهادت چنین شخصیتی به عنوان روز معلم علاوه بر اینکه مقام شامخ معلم و استاد را مورد تاکید قرار می دهد اما از جنبه ای دیگر مسئولیت این قشر را نیز بیش از قبل برجسته می نماید. و همگان انتظار دارند که امروز نیز معلمان و اساتید ما در همان مسیر حرکت و به مقابله با انگاره های انحرافی - که همواره تهدیدی جدی برای محیط های تاثیرگذار ما بوده است – برخیزند.

شهید مرتضی مطهری


اما باید پرسید که آیا امروز همه اساتید دانشگاههای ما اینچنین به رسالت اصلی خود عمل می کنند ؟

متاسفانه آنچه را که امروز در فضای دانشگاههای کشور شاهد هستیم آن چیزی نیست که در شان نظام اسلامی و ملت و دانشجویان برآمده از آن باشد و باید گفت که بعضی از اساتید نه تنها وظیفه خودشان را در قبال مسائل مذکور انجام نمی دهند بلکه بعضا شاهد هستیم که خود سردمداران تفکرات انحرافی بوده و عامل تزریق همان تفکراتی که استاد مطهری آن روزها در مقابل آنها ایستاد هستند.

متاسفانه امروز علیرغم گذشت سه دهه از شهادت آن متفکر بزرگ اسلامی هنوز در هیئت های علمی دانشگاهها بعضی از افرادی سیطره دارند که افکار سکولار منشانه آنها و مقابله با اعتقادات عموم ملت و زیرپا گذاشتن حقوق اکثریت دانشجویان آشکارا ترویج می شود . و امروز هنوز اشخاص متزلزلی که در برابر غرب تعظیم کرده و سعی در تزریق روحیه یاس و ناامیدی در بین دانشجویان ودانشگاهیان هستند در دانشگاههای ما صاحب کرسی هستند. لذا باید توجه داشت که قاعدتا با چنین وضعیتی نمی توان دم از ادامه تفکر شهید مطهری زد و البته در این بین رسالت مسولین آموزش عالی کشور در نوع مواجهه با اینچنین افرادی بسیار موثر است.




کلمات کلیدی : شهید، مطهری، اندیشه، استاد مطهری

عضویت رژیم صهیونیستی در ان پی تی قانونی است؟

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 89/1/30 12:56 عصر

اسرائیل بمب هسته ای دارد،‏درست! درب زرادخانه های هسته ای اش روی تمام بازرسان بسته است،‏درست! باید به این بی قانونی و رفتار دوگانه غرب اعتراض کرد،‏ درست! افشاگری درباره این رژیم غاصب یکی از راه حل های مسئله هسته ای ماست،‏ درست! ولی ...

ولی این راهش نیست !‏داریم اشتباه می کنیم! آن چه ما می خواهیم پیوستن اسرائیل به آژانس هسته ای یا ان پی تی یا نهادها و قوانین بین المللی نیست چون با این کار، نوعی مشروعیت به این رژیم منحوس بخشیده می شود.

این سازمان ها و نهادها و قوانین،‏ بین المللی هستند. دقت کنید: بین المللی یعنی بین ملت ها و کشورها.

با اصرار به عضویت اسرائیل، در حقیقت بر خلاف آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی اسرائیل را به رسمیت شناخته ایم.

آن چه ما باید بخواهیم از بین رفتن بمب های اتمی و نظارت کمیته ای مستقل بر تاسیسات هسته ای رژیم است فقط به عنوان یک تاسیسات هسته ای که نامشروع است و توسط یک رژیم چعلی و نامشروع احداث شده است.




کلمات کلیدی : بمب هسته ای، اسراییل، رژیم صهیونیستی

ای کاش کروبی هم پیام نوروزی بدهد!

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 89/1/2 7:13 عصر

برای خندیدن کافی است به دنبال بعضی بیانیه ها و پیام ها و سخنرانی های سبزی باشیم.

اولین زن روشنفکر ( و ظاهرا روشن قلم!) ایران بعد از هشت نه ماه دست به قلم شد تا بیانیه بدهد. بیانیه 8 مارس که بماند ولی در پیام نوروزی طی یک شیرین کاری اعتراض آمیز(!)، دعای تحویل سال را که تاریک فکرترین زن ایران هم آن را بلد است! ناقص ذکر کرده تا دم عیدی با این همه خستگی از خونه تکونی یه لبخندی بر لب ما بنشونه!

ولی خب ایشون به نظرم خیلی وضعشون از بقیه بهتره!
چون ایشون دعای عربی رو اشتباه خوندن ولی سید محمدخاتمی که در جمع انجمن های اسلامی صحبت می کرد یک ضرب المثل معروف فارسی را اشتباه خواند(به خدا راست می گم . می گید نه؟ پس اینجا کلیک کن!)

ایشون به جای اینکه بگن :هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز ، فرموده اند : نوروزتان پیروز، هر روزتان نوروز !!! با این تغییر و تحول ایشون، اصلا این ضرب المثل بی معنی و مسخره میشه!

حالا با سابقه ای که از آقای کروبی داریم (آیه استرجاع را که یادتان نرفته! یا آن دیار باقی و فانی را! و...! ) اگر ایشون هم پیام نوروزی می دادن چه خنده بازاری می شد!!! واقعا حیف شد!!!

بعد نوشت:
این هم از بدشانسی ماست! یکبار خواستیم به روز باشیم ،‏نشد که نشد! شنیدم کروبی هم پیام داده ولی ندیده و نشنیده تقریبا مطمئنم که این پیام هم پر از دلایل خوب برای خندیدن است!




کلمات کلیدی : میرحسین، پیام نوروزی، کروبی، خاتمی، رهنورد

جریان شناسی بعد از انتخابات 1

ارسال‌کننده : موذّن در : 88/10/22 1:14 صبح

بسم رب الشهداء و الصدیقین
این روزها وقتی به صحبت ها و نظریه های نخبگان سیاسی مخالف دولت و معترض نگاه کنید، احساس می کنید گویا خط مشی این بیانات تغییر کرده و رو به سوی دیگر می رود.
اگر جریانات و اعتراضات اواخر خرداد و تیر ماه را با دقت مورد بررسی قرار دهید، مشاهده می کنید که همه گروه های مخالف، چه تندروها و مخالفین نظام و چه کسانی که نظام را قبول داشتند ولی حامی 3 کاندیدای مقابل آقای احمدی نژاد بودند، تمام هدفشان زیرسوال بردن کارهای دولت در 4 سال گذشته و شخص رئیس جمهور و تخریب اذهان عمومی نسبت به خدمات دولت بود.
پس از حدود 2 ماه اغتشاش و اعتراض و آشوب های خیابانی که شعارهایشان غالبا در ذم دولت و رئیس جمهور بود، این جریان که با هدایت کامل بیگانگان و رسانه های خارجی و منافقین داخلی از ماه ها قبل از انتخابات طراحی و سازماندهی شده بود، وارد فاز دوم خود شد. در این فاز، پس از بسترسازی و تخریب افکار و بدبین کردن مردم نسبت به دولت، نوبت بر آن شد که پا را فراتر از دولت گذاشته و با جوسازی مبنی بر حمایت کامل رهبری از رئیس جمهور و مورد تایید بودن آقای احمدی نژاد نزد رهبری ، تیر خود را به سمت جایگاه ولایت فقیه در نظام و شخص رهبری هدف گیرند و با سست کردن اعتقاد مردم به رهبری و جناحی کردن ولایت فقیه، این موضوع را از مساله ای اعتقادی به جریانی سیاسی تبدیل کنند.
در راستای پیشبرد این هدف، که از آرزوهای چندین ساله تمام منافقین و مخالفان نظام و بیگانگان بود، تمام نیروهای خود را بسیج کرده و از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند. در اقشار مختلف نفوذ کرده و متناسب با هر گروهی، از حربه ای استفاده می کردند. به عنوان مثال با نفوذ در برخی بزرگان و اساتید حوزه از آن ها خواستند تا در ضمن تدریس، با طرح شبهات در مورد اصل ولایت فقیه و زیر سوال بردن برخی کارهای رهبر، باب نقد آزاد را در مورد نظام و رهبری باز کنند و این مساله را که خط قرمزی درنظر عامه مردم، خصوصا طلاب بود، به خط سبزی تبدیل کنند. متاسفانه این کار انجام شد و مشاهده کردیم، کسانی در این ایام مورد امتحان الهی قرار گرفتند و نتوانستند موفق باشند، که هیچ کس چنین احتمالی را در مورد آنان نمی داد.  
این نفوذ و القاء شبهه در دانشگاه ها و مجامع علمی و همچنین عموم مردم هم رواج یافت که در بیانیه های آقایان موسوی و کروبی می توان کاملا آن را مشاهده کرد.
این جریان ادامه پیدا کرد تا ماجرای توهین به عکس حضرت امام (ره) پیش آمد. این واقعه کمی مردم انقلابی را به خود آورد و زنگ خطری بود که این جریان در حال پیشروی به اعتقادات مردم می باشد، ولی متاسفانه واکنش های انجام شده آن طور که باید به موقع و کارساز نبود، به طوری که موجب شد بیگانگان بستر را برای ادامه فعالیت های خود مناسب ببینند.
بعد از این واقعه، جریان فوت آقای منتظری پیش آمد و سبب شد تا گروه مخالف، از این فرصت استفاده کرده و با بسیج نیروهای خود و شرکت در تشییع جنازه ایشان، در شهر مذهبی قم، هر چه خواستند به ولی فقیه و نظام و اعتقادات مردم توهین کرده و عقده های مانده در دل را خالی کنند.
باز هم جریان مخالف به این مقدار اکتفا نکرد و با تشکیل جلسات و برنامه ریزی و مشورت با بیگانگان، تصمیم گرفتند تا روز عاشورا در قالب دسته های عزاداری و با استفاده از پرچم اباعبدالله الحسین(ع) ، به خیابان ها آمده و با ایجاد آشوب و آتش زدن پرچم ها و تخریب اموال عمومی، واقعه ای همانند عاشورای سال 61 هجری را رقم بزنند و احساس کردند شاید این مورد هم مانند موارد قبل، با چند بیانیه محکوم شود و خاتمه پیدا کند.
اما این بار، در محاسباتشان سخت اشتباه کردند و دیدند که ملت ایران هنوز هم نسبت به اهل بیت (ع) و مخصوصا اباعبدالله الحسین (ع)؛ غیور هستند و این مساله را در قالب شرکت در راهپیمایی 9 دی ماه به همه جهانیان نشان دادند که به فرموده رهبر معظم انقلاب، 9 دی یوم الله بود که عظمت خداوند در قالب مردم تجلی یافت.
سران جریان مخالف و رسانه های بیگانه، پس از بازتاب واقعه روز عاشورا و دستگیری برخی عوامل توسط مراجع قضایی و وعده برخورد جدی و قاطعانه با این افراد، و همچنین با مشاهده راهپیمایی عظیم 9 دی ملت ایران، تصمیم گرفتند خط مشی خود را موقتا تغییر داده تا از بحران موجود و فشار زیادی که بر گروه و حزبشان وارد آمده، رهایی یافته و از سیاه چالی که در آن افتاده خارج شده و بتوانند دوباره به حیات سیاسی خود ادامه دهند.
شناسایی این تصمیم جهت بصیرت و بینش سیاسی صحیح در این برهه از زمان ضروریست که به علت طولانی شدن این مقاله، انشاالله در مطلب بعد به بیان و تحلیل آن خواهیم پرداخت .  



کلمات کلیدی :

   1   2   3   4      >