سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از حکمت [مرد مؤمن]، شناخت خویشتن است . [امام علی علیه السلام]

ابومسلم خوبه یا ید؟!!!

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/10/3 1:54 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

تیم ابومسلم، آیا ابومسلم را می شناسیم؟!!! او آدم خوبی بود؟ نظر امام صادق (علیه السلام) چه بود؟!

سلام!  اشتباه نیامده اید! به یک وبلاگ فوتبالی سر نزده اید، اینجا وبلاگ بوستان نماز است ! بعد از این که در مورد پیراهن تیم استقلال اظهار نظر کردم و مورد استقبال غیر منتظره شما قرار گرفت( از تعداد نظراتتون پیداس!!!) می خوام در مورد یکی دیگر از تیم های لیگ برتری صحبت کنم. این بار هم محوریت صحبتمان یک تیم فوتبال است ولی بحث اصلا فوتبالی نیست. مطلب از الآن شروع می شه. یک ... دو .... سه ... اکشن

وقتی بنی امیه در امور کشورداری متزلزل شدند و به ایرانیان نیز ظلم بسیاری روا می داشتند، ابومسلم خراسانی به همراه چند سردار ایرانی دیگر، دست به قیام زدند. ایشان ظلم بنی امیه را دلیل کار خود اعلام کردند، حمایت از اهل بیت السلام (علیهم السلام) را هدف خود اعلان می داشتند و از احساسات وطن پرستانه ایرانیان نیز استفاده می بردند.

ابومسلم پس از پیروزی هایی که به دست آورد و سپاهیان زیادی را شکست داد، نامه ای خدمت امام صادق(علیه السلام) فرستاد و از ایشان دعوت کرد تا به رهبری این قیام در آید و ابومسلم و یارانش را تائید کند. امام (علیه السلام) جوابی با این مضمون نوشتند: "ابومسلم شیعه ما نیست، او شیعه شخص دیگری است." برخی شیعیان ظاهر بین از این کار امام(علیه السلام) متعجب و ناخرسند شدند و این حرکت امام(علیه السلام) را از دست دادن فرصت می دانستند( استغفرالله) . اما گذشت تاریخ همه چیز را ثابت کرد.

وقتی با کوشش های ابومسلم، عباسی ها به حکومت رسیدند و پایه های حکومتشان مستحکم شد، خلیفه عباسی هدایای بسیاری برای ابومسلم فرستاد و او را به کاخش دعوت کرد. قصد درونی خلیفه از این دعوت، کشتن ابومسلم بود و به همین دلیل تعدادی شمشیرزن را در کاخش مخفی کرد تا با دستور او، به ابومسلم حمله کنند و او را بکشند.

وقتی ابومسلم وارد کاخ شد و از قصد منصور(خلیفه عباسی) مطلع شد، به او گقت: مرا نکش! من بهترین حامی تو در برابر دشمنانت هستم. منصور به او جواب داد: تو بزرگترین دشمن هستی. تو افراد بی گناه بسیار و مردم فراوانی را تا به حال کشته ای. ابومسلم گفت: من این کشتارها را برای حکومت تو انجام داده ام. منصور نیز گفت: چه ضمانتی دارد مرا نیز برای حکومت خودت نکشی؟ و آنگاه دستور داد تا شمشیرزنان او را بکشند.

تیمی در لیگ برتر ما به اسم ابومسلم وجود دارد و امروزه به نوعی از اسم ابومسلم یاد می شود که گویا او قهرمان بوده است!!! در صورتی که او قاتلی ایرانی بوده است و ما نباید فقط به خاطر ایرانی بودنش از او حمایت کنیم. حمایت ما از او مثل این می ماند که مغول ها از جنایات چنگیز حمایت کنند یا آلمانی ها از شخصیت هیتلر به بزرگی یاد کنند! مثلا می گویند ابومسلم دستور داشته است در منطقه خراسان هیچ عرب زبانی را باقی نگذارد!!!( یعنی ما باید از این قاتل حمایت کنیم!) و به همین دلیل بود که امام صادق(علیه السلام) از او حمایت نکرد.
آیا شایسته است ما نام کسی را که امام ما او را طرد کرد، با افتخار ببریم؟!

 در پایان برای اطلاع بگویم که یکی از مهمترین اشکالات فعلی که غیر شیعیان عرب در برابر شیعیان ایرانی می گیرند همین ابومسلم است. آنان می گویند شما به اهل بیت( علیهم السلام ) اعتقادی ندارید بلکه برای این که در برابر اعراب حرفی برای گفتن داشته باشید، ایشان را بهانه قرار داده اید (در صورتی که این حقیقت ندارد ) و آنان ابومسلم را مثال می زنند که امام ما به صراحت او را رد کرد ولی ما از او به نیکی یاد می کنیم. دوستان! بیایید کمی دور از تعصب ، درست بیاندیشیم آن گاه متوجه می شویم که:

جنایات ابومسلم و احادیث امام صادق(علیه السلام) هیچ جایی برای دفاع از شخصیت ابومسلم باقی نمی گذارد.

یاعلیالتماسدعا

پاورقی:

ابومسلم اهل شهر فریدن اصفهان است البته برخی گفته اند او متولد فاتق اصفهان است ولی مهم اینه که او خراسانی نیست!




کلمات کلیدی :