سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوردن از سرِ سیری، خواب بی شب زنده داری، خنده بی [مایه] شگفتی، ناله و مویه بلند به هنگام مصیبت، و بانگ نای در نعمت و شادمانی، نزد خدا سخت ناپسند است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

احمدی نژاد؛اعلام نظر بدون واسطه

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/9/19 4:33 صبح

                                                         به نام خدا

سلام شهادت امام جواد علیه السلام رو خدمتتون تسلیت عرض می کنم و امیدوارم روزی بیاد که بتونیم به راحتی کاظمین رو زیارت کنیم.

در این مطلب می خوام نظر خودم رو در مورد یه موضوعی با شما در میان بذارم. کلّاً آدمی نیستم که از ابراز نظرم هراس داشته باشم هرچند این ویژگی، تا حالا برام دردسرهایی هم داشته( مثلا وقتی در برگه امتحان پایان ترم از تاخیرهای استاد شدیداً انتقاد کردم، خوششون نیومد و ...!).

حضور احمدی نژاد در اجلاس کشورهای عربی خلیج که در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب های فراوانی داشت، باز هم نقطه قوتی در دیپلماسی دولت نهم را به نمایش گذاشت. در این اجلاس که احمدی نژاد به عنوان کانون توجهات تمامی سران کشورها و خبرگزاری ها بود، پیشنهاداتی را مطرح کرد و با تمامی آن کشورها اعلام هم بستگی نمود.

 ولی در داخل برخی افراد در صدد کوچک کردن و حتی وارونه نمودن دستاوردهای بلند این سفر هستند! برخی ادعای امارات مبنی بر مالکیت بر جزایر سه گانه را بهانه اشتباه بودن شرکت در این اجلاس عنوان می کنند و برخی هم به عنوان خلیج عربی استناد می کنند و هیاهو به راه می اندازند که چرا رفتی؟! الآن نمی خوام بگم که ادعای امارات با نرفتن ما تغییری نمی کرد و یا این که آن ها کشورهای خلیج عربی نیستند بلکه کشورهای عربی خلیج هستند، بلکه الآن می خوام کمی افق دیدمان را افزایش دهیم و کلان تر فکر کنیم.

                                     شورای همکاری کشورهای عربی خلیج صحیح است

دستاوردهای هسته ای دولت قبل ( هر چند در حد صفر بود!) ولی صفر نبود و علت اصلی این عدم نتیجه گیری یک نکته است و آن این که دولت وقت، فقط با سه کشور اروپایی مذاکره می کرد وخود را محدود به آنان کرده بود و آن سه کشور هر طور که می خواستند وضعیت هسته ای ما را به جهان اعلام می کردند و البته در سو نیت آن ها هم شکی نیست.بقیه جهان هم به آن ها اعتماد می کردند و حرفشان را می پذیرفتند حق هم داشتند، چون ما با هیچ کشور دیگری صحبت نمی کردیم.

 اما با روی کار آمدن این دولت موجی از سفرها به تمامی کشورهای دنیا از آفریقا و اروپا گرفته تا آمریکای لاتین و آسیا شروع شد تا این که خودمان، حرف خودمان را به گوش سران و مردم کشورهای جهان برسانیم نه روسای سه کشورهای اروپایی. البته این روشنگری نتیجه داد مثلا گروه غیر متعهدها در حمایت از برنامه هسته ای ما بیانیه دادند، سران کشورها حمایت کردند و شد همان طور که می دانید.

پس اشکال کار دیپلماسی دولت قبلی، این بود که خودمان رو در رو با مسئولان و مردم دنیا صحبت نمی کردیم و به دنبال واسطه بودیم و این واسطه ها هر چه می خواستند بر سر ما می آوردند. پس باید اعلام نظرمان بی واسطه باشد. اصرار دولت بر سخنرانی در کشورهای دنیا، سخنرانی در صحن سازمان ملل به طور سالانه( دوره های قبل چهار سال یک بار رئیس جمهور ایران سخنرانی می کرد)، دانشگاه کلمبیا و ... صحتی بر این موضوع است.

       دکتر احمدی نژاد در اجلاس سران کشورهای خلیج فارس

در این اجلاس هم فرصتی برای جمهوری اسلامی پیش آمد تا نظرش را به کشورهای عربی و مردم آن اعلام کند، چه دلیلی دارد آن را از دست بدهد؟ آن هم در کشورهایی که بیشترین طرفداران خارجی جمهوری اسلامی و احمدی نژاد قرار دارند!

حفظ آبروی ایرانی در این سخنرانی ها قابل صرفنظر نیست و البته دقت دکتراحمدی نژاد هم در حفظ عزت نفس ایران هم که اصلا توضیح نمی خواد ایشون بارها و بارها با جملاتی تند و قدرتمندانه با کشور های غربی سخن گفته اند و در برابر مردم عادی چهارزانو می زنند و حرف دلشان را گوش می دهند.

در انتها یکی از تاثیرات این حضور را برا تون می گم: یکی از همراهان رئیس جمهور در اجلاس کشورهای خلیج فارس نقل می کنند که:خبرنگاری از نخست وزیر قطر پرسید : چرا وقتی احمدی نژاد اسم خلیج فارس را برد کسی به او اعتراض نکرد و واکنشی نشان نداد؟ نخست وزیر قطر جواب می دهد: حق با ایران است ما درمقطعی اشتباه می کردیم.(!!!)

----------------------------------------------------------------------

پانوشت: با کلیک بر  مربع کوچک در ستون سمت راست وبلاگ، می توانید آمارهای کامل وبلاگ رو ببینید.

و باز هم ... یاعلیالتماسدعا




کلمات کلیدی :