سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده، دانشمند نباشد مگر آنکه بر بالاتر ازخود حسد نورزد و فروتر از خود را خوار نشمرد [امام باقر علیه السلام]

خونه بی غیرت ها: چارخونه!

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/9/7 9:26 عصر

                                              به نام خدا

دختری که تا حالا حرف حسابی نزده است، با عروسک مثل انسان واقعی رابطه برقرار می کند. زندگی اش بر اساس چند توهم مسخره بنا گذاشته شده است.  از این که با هر مرد نامحرمی صحبت کند یا با او شوخی کند هیچ ابایی ندارد. دختری با این مشخصات را اطرافتان دیده اید؟ فکر می کنید در ایران تعدادشان چندتا باشد؟

مردی که به دلایل نامعلوم از روستای خود فرار کرده است وخانواده ای بدون هیچ دلیلی دختر دلبندشان را به عقد او در می آورند، او کار نمی کند و به مفت خوری عادت کرده است. کاری به جز دوز و کلک بلد نیست. تن پرور است و از این که زنش کار کند و او بخورد به غیرتش بر نمی خورد. مردی با این مشخصات را اطرافتان دیده اید؟ فکر می کنند در ایران تعدادشان چندتا باشد؟

زنی که تمامی زندگی خودش و بچه هایش از پول اوست. مرتبا بر سر شوهر خود داد و هوار می کند او را تهدید به اخراج از خانه می کند. مرد هم چند لحظه ناراحت می شود، شاخ و شانه می کشد وبعد آرام می شود. تکه کلام این زن این است: من چقدر بدبختم.(!) کلاً در این خانه همه بدبختند گویی هیچ کس روز خوش در زندگی اش ندیده است.  زنی با این مشخصات را اطرافتان دیده اید؟ فکر می کنید در ایران تعدادشان چندتا باشد؟
   

                      چارخونه ؛ خونه بی غیرت ها

اگر شخصیت هایی که در بالا آمده است را در اطرافتان ندیده باشید حتما این روز ها در تلویزیون دیده اید. بله درست حدس زدید منظورم سریال چهارخونه است. در سریالی که:

1.زن ها تمام وقت بر سر مرد خود داد می زنند و گستاخی را به نهایت خود به نمایش در می آورند،

2. مردها کار نمی کنند، اگر هم کار کنند حقوقشان خرج رفت و آمدشان می شود، خرجی خانه بر دوش زن است و کلا مردها بی غیرتند(!) ،

3. روستایی ها، انسان های زالو صفتی هستند که برای تصاحب مال و اموال شهری ها از هر وسیله و نیرنگی استفاده می کنند.
  

                       چارخونه؛ خونه بی غیرته ها!

برای یک بیننده خارج از جامعه فعلی ما، نشان دادن این شخصیت ها در سیمای جمهوری اسلامی ایران، گویای این مطلب است که مردم ایران دو دسته اند، یا از ارث پدرخود خرج می کنند( مادر شکوه) و یا مفت خوری می کنند( بقیه شخصیت ها!) وجود مردهای بی غیرتی که خرجی خود را از زنانشان می گیرند و کار نمی کنند، در ایران غیرقابل انکاراست ولی آیا ارزش نمایش دارد؟
حتما در ایران دخترانی بی شرم وجود دارند که بر سر شوهران خود فریاد می کشند و گستاخی جزئی از زندگی آنان است، اما این رفتار الگو یی مناسب برای جامعه جوان ایران است؟ صدا و سیما به چه حقی پول از بیت المال مسلمین خرج می کند تا بازیگران و کارگردانانی معلوم الحال، به شهرت برسند ؟
فکر می کنید نسل بعدی دختران ایران، که پرستو و هنگامه را نماینده خود در این سریال می بینند، بی حیایی های پرستو و دوز و کلک های هنگامه را از یاد خواهد برد؟ اگر فکر می کنید از یاد می برند بسیار سطحی نگر هستید. در حقیقت از این پس دخترها حق خود می دانند مانند پرستو، هنگامه، سحرناز(شب های برره) نازی( باغ مظفر)و ... گستاخی کند، شوهر خود را کتک بزند و احترام بزرگتر را زیر پا بگذارد!

 درپایان لازم است تصریح شود کسی از طنز و خنده روی لب مردم نه تنها ناراحت نمی شود بلکه بسیار شاد می شود و نگارنده نیز خواهان سریالی برای خندیدن است ولی این سریال با این همه بدآموزی و سیاه نمایی جامعه ایران، جایی برای خنده نمی گذارد. یاد امام خمینی(ره) زنده باشد، ایشان چه زیبا فرموند: تلویزیون باید دانشگاه عمومی باشد. ولی حالا...
صحبت در مورد این سریال فراوان است. از داستان اصل و نسب چهارشنبه و شنبه گرفته تا مفت خوری های مردان این خانه، باقی آن را به آینده موکول می کنیم.
یاعلیالتماسدعا




کلمات کلیدی :