سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی [درست] جز هنگام خشم پنهاننمی ماند . [امام حسن علیه السلام]

بوی ماه خون می آید...

ارسال‌کننده : موذّن در : 86/10/17 4:25 عصر

بسم ربّ الحسین

سلام رفقا، باز هم محرم در راه است و سفره امام حسین (ع) در حال پهن شدن است. حتما شما هم دیدید که در این ایام همه مردم یک حال دیگری دارند و شور خاصی در بین آنها بوجود می آید. این ماه فقط ماه عزاداری و گریه بر اباعبدالله نیست بلکه باید بتوانیم از درسهای بسیار مهمی که واقعه عاشورا در جنبه های مختلف دارد استفاده کنیم. اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا کلامی دارند که علت واقعه کربلا را در آن بیان می کنند. ایشان خطاب به اصحاب فرمودند: الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم ... مردم بندگان دنیا هستند و دین بازیچه زبان آنها می باشد.

با توجه به اینکه ایشان در آن لحظات حساس و مهم این کلام را فرمودند، اگر در مضمون این جمله کمی تفکر کنیم، می بینیم که ایشان علت بوجود آمدن حادثه عاشورا را سست بودن دین مردم و دنیاطلبی آنها می دانند. این نکته قابل توجه است که بنده دنیا شدن و خود را به دنیا سپردن تا جایی انسان را می کشاند که می تواند دستش را به خون امام زمان خود آلوده کند.

شاید شما بپرسید که چگونه انسان عبد دنیا می شود و از کجا بفهمیم که ما بنده دنیا هستیم  و آثار این بندگی چیست و آثار سستی در دین چه می تواند باشد؟

انشاالله در روزهای محرم قصد داریم هر روز در مورد یکی از این عوامل مطلبی بیاوریم و در مورد این روایت توضیح دهیم تا بتوانیم بهتر از محرم درس بگیریم و خودمان را برای سربازی امام زمانمان آماده کنیم تا در هنگام ظهور آقا مانند کوفیان نامرد نباشیم، چون این را بدانید بسیاری از کسانی که در لشگر عمر سعد در مقابل ابی عبدالله ایستادند و ایشان را به شهادت رساندند از مردم متدین و بسیار اهل عبادت کوفه بودند که در شرح حالشان نوشتند که بسیاری از آنها اهل نماز شب و عبادتهای طولانی بوده اند ولی بندگی دنیا با آنها کاری کرد که .....

به امید آن روز که انتظارش شیرین است...




کلمات کلیدی :