سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشمها پیش قراولان دلهایند . [امام علی علیه السلام]

شیخ بهلول

ارسال‌کننده : موذّن در : 86/9/22 4:38 عصر

بسم الرّب

سلام رفقا، الوعده وفاء، اگر یادتون باشه قرار داشتیم هر هفته از خاطرات یکی از بزرگان برایتان بنویسیم ولی چند روزی به تاخیر افتاد. انشاالله از این هفته  با مطالب جدید در مورد زندگی و سیره علمای بزرگ در خدمت شما خواهیم بود.

قبل از اینکه مطلب این هفته را بنویسم دیدم بد نیست کمی در مورد ماهی که در آن قرار داریم برایتان بگویم .

 رفقا، این ماه بنابر فرمایش پیامبر (ص) از بهترین ماههاست و مخصوصا روزهای دهة اول آن از بهترین روزهاست و حتی بنابر فرمایش ایشان روزهای این دهه از روزهای ماه رمضان هم بافضیلت تر و باارزش تر است . عبادت در این روزها بسیار تاکید شده و ثواب آن چندین برابر می باشد. بسیاری از بزرگان این دهه را پله صعود انسان به سوی حق تعالی بیان کرده اند و فرمودند همه می توانند با مراقبت و انجام عبادات ذکر شده در این روزها، با ثواب حاجیان در حج شریک شوند که یکی از اعمال آن همان نماز 2 رکعتی  مخصوص این شبهاست که در اعمال ذیحجه مفاتیح به آن اشاره شده است.

 اگر کسی مرد عمل است باید این فرصت  را غنیمت شمرده و کمر همت ببندد و با توسل به خود معصومین و مدد جستن از آنها به سوی کمال قدم بردارد و در این ایام با تزکیه نفس  و مراقبت از زبان و چشمان، خود را برای روز عرفه آماده کند تا در آن روز بتواند کنار حاجیان در عرفات باشد.

 حال اگر می خواهید بدانید که اولیای خدا در این روزها و بلکه در تمام ایام زندگی چه کرده اند که به این مقامات دست یافته اند از زبان شیخ محمد تقی بهلول که یکی از مقربان درگاه خداوند و از عرفا بودند مطلبی را بیان می کنم تا بدانید که آنها با چه کلیدهایی درهای رحمت را بسوی خود باز کرده اند و پله های صعود را یکی پس از دیگری پیموده اند :

ایشان می فرمودند:

من در تمام عمر یک عمل را ترک کرده ام و اصلا انجام نداده ام  و یک عمل را اصلا ترک نکرده ام و تحت هر شرایطی به جا آورده ام و از این دو کار برکات زیادی دیده ام آن را به همه سفارش می کنم : چیزی را که ترک کرده ام و اصلاَ انجام نداده ام، دروغ است  و آن که ترک نکرده ام و همیشه به جا آوردم نماز شب است.

به امید آن روز که انتظارش شیرین است....




کلمات کلیدی :