سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده گناه می کند، پس دانشی را که پیشتر می دانسته، از یاد می برد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

شهادت حضرت حمزه(ع)

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/8/4 11:36 عصر

به نام خدا

پانزدهم شوال سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) یکی از بزرگترین حامیان اسلام تسلیت باد

سلام ! از این که خیلی وقته به روز نکردم واقعاً معذرت می خوام. غرض از مزاحمت: پانزدهم شوال سالروز شهادت یکی از بهترین و مهمترین حامیان پیامبر اعظم(ع) حضرت حمزه سید الشهدا است.

اسلام آوردن ایشان داستان جالبی دارد. روزی در اوایل تبلیغ پیامبر به اسلام، حمزه از شکار باز می گردد. در اطراف کعبه پسرعموی خود محمدبن عبدالله(ص) را می بیند که بر سر و رویش زباله ریخته اند و دور او جمع شده اند و به استهزا او مشغولند. حمزه به رگ غیرتش بر می خوره و جلو می ره. اول از همه با کمانی که در دست داشته بر سر ابوجهل می کوبد و از سر او خون جاری می کند. همانجا اعلام می کند: من به دین برادر زاده ام در آمدم، هر کس او را اذیت کند با من طرف است و بلایی مثل سر ابوجهل بر سرش می آورم. از آن روز بود که پیامبر (ص) کمی روی خوش دید.
از شهادت ایشان هم به این داستان کوتاه اشاره می کنم: در جنگ بدر حضرت حمزه در کنار حضرت علی(ع) بسیاری از کفار را کشتند و از همانجا بود که کفار کینه او را به دل گرفتند ( تا در صحرای کربلا این کینه به اوج رسید و هنوز هم ادامه دارد)هنده جگر خوار همسر معاویه به غلام خود در جنگ احد می گوید: اگر سر یکی از این سه تن را برای من بیاوری ، آزاد می شوی: محمد بن عبدالله، علی ابن ابیطالب و حمزه(علیهم اسلام). خب غلام هم می دونسته سراغ پیامبر (ص) نمی تونه بره چون با همه مسلمون ها طرف می شه و از طرفی هم زورش به علی ابن ابیطالب(ع) به هیچ وجه نمی رسه، پس می ره پشت یک سنگی کمین می گیره و از کنار به طوری که حضرت حمزه  غافل گیر بشه ، به پهلوی او نیزه ای می زند و او را به شهادت می رساند. هند همسر معاویه، جگر حمزه را می خورد که در زیارت عاشورا با نام آکله الاکباد به معنای زنی که خورنده جگرها بود، از او یاد شده است و مورد لعنت قرار گرفته است.

یاعلیالتماسدعا




کلمات کلیدی :