سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دانش می جوید، خداوند روزیش را به عهده می گیرد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

خوب کتاب بخوانید!

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/7/24 9:53 صبح

                                                           به نام خدا

سلام! الآن نمی خوام روش های مطالعه رو براتون نام ببرم یا بگم که آمار مطالعه در ایران خیلی پایینه یا این که به این دلیل و به اون یکی دلیل، کتاب هنوز در خانواده ایرانی جا نیفتاده است. اتفاقا برعکس، می خوام بگم که مطالعه در خانواده های ایرانی خیلی هم زیاده(می گی نه؟ خب ادامه رو بخون)

فرض کنید دوستی از سفر آمده است و برای شما کتابی سوغات آورده است. این دوستتون به شما می گه که این کتاب  بسیار عالی است چون نویسنده آن دانشمندی است بسیار دانا( وخیلی باحال!) شما هم حتما در مطالعه این کتاب نهایت دقت رو به کار می برید و از هیچ کلمه و جمله ای در پاورقی و زیر عکس و رو و پشت جلد بدون توجه عبور نمی کنید. اگر جمله ای از این کتاب رو متوجه نشید ساعت ها و شاید روزها در موردش فکر می کنید و در صورت امکان ، از چند عالم دیگر سوالتون رو می پرسید.حالا اگه به شما یه کتاب دیگه بدن و بگن که این کتاب از فردی کم سواد است ، شما شاید اون کتاب رو سرسری یه نگاهی بیندازید و اگر سوالی براتون پیش بیاد، می گید که از بی سوادی نویسنده است!

حالا! نظام آفرینش یک کتاب بزرگ است که هر موجودی در آن جمله یا کلمه ای رو تشکیل میده. فرد خداشناس در پرتوی نور ایمانی که به خداوند دارد در یافتن اسرار و رازهای نهفته در این کتاب بسیار تلاش می کند چون نویسنده(بخوانید خالق) این کتاب رو موجودی حکیم، فهیم، خبیر و لطیف می دونه و اصلا به همین خاطر است که از مطالعه این کتاب، نه تنها خسته نمی شه بلکه لذت می بره( و علاوه براون، عبادت هم محسوب می شه) و اگر کسی در این کتاب تدبیر نکند، در حقیقت به نویسنده و خالق کتاب، ایمان ندارد و باید این بی توجهی رو به حساب عقیده این فرد گذاشت. حالا باید متتوجه شده باشید که مطالعه در ایران این قدر هم که می گن کم نیست بلکه شاید زیاد هم باشه!

آری! نور ایمان است که پویایی و نشاط زندگی را تضمین می کند. یاعلیالتماسدعا

           **************************************************

ازمدیر محترم وبلاگ هزار و یک نکته به خاطر زحمتی که در تهیه لوگو برای وبلاگ بوستان نماز تقبل فرمودند تشکر میکنیم و از خداوند توفیقات روزافزون ایشان را مسئلت می نماییم

 




کلمات کلیدی :