سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند : اى امیر مؤمنان چه مى‏شد اگر موى خود را رنگین مى‏کردى ؟ ] رنگ کردن مو آرایش است و ما در سوک به سر مى‏بریم [ و از سوک رحلت رسول خدا ( ص ) را قصد دارد . ] [نهج البلاغه]

گول این احادیث رو نخورید!

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/7/18 6:54 صبح

                           
                                  اللهم ارزقنا زیارة الحسین علیه السلام فی الدنیا و الآخره

سلام! می خوام امروز یک کمی راحت با هم حرف بزنیم؛ شاید آخرش یه چیزی یاد بگیریم.

اوّل: بهتر از من می دونید که اسلام، دین فطرت و احکام آن، فطری است. این موضوع چه در مورد مسائل اعتقادی و چه در مسائل عملی و رفتاری واضح است و ما هم معتقدیم که احکامی که پیامبران آوردند، همگی موافق با فطرت سلیم انسان است و با اون سازگاری داره.البته خوبش رو بخواهید حقیقت تعالیم انبیا بیدار کردن فطرت انسان است. در قرآن سوره شمس آیه هشتم، هم آمده است که:" قسم به جان آدمی و آن کس که آن را (آفریده و) منظّم ساخته و سپس فجور و تقوا(شرّو خیرش) را به او الهام کرده است"
دوم: هر جای دنیا که برید می تونید قبور بزرگان اون منطقه یا اون کشور رو پیدا کنید که برای اون ها مقیره ای ساختن و به یه نحوی بهشون عرض ارادت میکنن. یعنی زیارت قبور کسانی که بر گردن ما حق دارن، از جمله کارهایی است که نفس سلیم انسان از هر قوم و تباری که باشه، به اون رغبت داره و این هم به دلیل وجود میل باطنی است. (حتما فهمیدید که می خوام با توجه به فطرت انسان اجازه زیارت اموات رو صادر کنم!)

حالا یاد چی افتادید؟! هان؟! حتما اول یاد وهابی ها افتادید که از بیخ وبن زیارت رو حرام مطلق می دونن و بعد هم یاد فتواهای جدیدشون، درسته؟!! عجله نکنید. می خوام یه شبهه مطرح کنم؛ آماده اید؟!! احادیثی از پیامبر نقل شده است که زیارت قبور را منع فرمودند و البته سند این احادیث معتبر است.حال چی می خواهید بگید؟
!( چی؟ من منحرف شدم؟ وهابی شدم؟ نه خیر کمی صبرکنید)
قضیه از این قرار است که زیارت قبور در اسلام سه مرحله رو طی کرده است. مرحله اول مرحله ای بوده است که در اسلام مطابق با شریعت های قبلی، جواز زیارت قبور صادر شد و خب، هیچّی دیگه مسلمانان می رفتند زیارت! مرحله دوم هم مرحله ای بود که در آن زیارت قبور منع شد ( حدیثی هم که نقل شد از همان دوران است.) یه دلیلش هم این بود که اهل کتاب عقاید مشرکانه ای در زیارت اولیا خود دنبال می کردند و در صدر اسلام این کار ممنوع شد.مرحله سوم(*)، مرحله بازگشت به مرحله اول یعنی جواز زیارت بود. در مورد مرحله سوم یک حدیث نقل می کنم و
امیدوارم دیگه گول حدیث های مرحله دوم رو نخورید! (آخه خیلی خطرناکه!)
در مسند احمد ج 3 ص 237 آمده است که انس از پیامبر«صل الله علیه و آله وسلّم» نقل می کند: "همانا من شما را از زیارت قبور نهی کردم ولی الآن هر کس که خواست قبری را زیارت کند مانعی ندارد؛ زیرا این عمل باعث رقّت قلب می گردد و اشک را جاری می سازد و به یاد آخرت می اندازد، ولی چیزی که موجب خشم خدا می گردد را نگوئید."
----------------------------------------

*.از این احکام که با توجه به شرایط صدر اسلام، تغییر می کرد مثال های دیگری هم داریم مثل قبله و مسئله شراب و .

سوم : یاعلیالتماسدعا




کلمات کلیدی :