سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را فراگیرید که فرا گرفتنش، حسنه است. [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نماز؛ نیاز آدمی

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/6/15 8:41 عصر

 بسم الله الّرحمن الرّحیم

 نماز، نیاز آدمی است. ما گرفتاران تخته بند زندگی مادّی، به دریچه‌ای که هوای پاک آزادی را از عالم معنا به ما  برساند و دل را از آلودگی و بی خبری برهاند نیازمندیم. بدون این پنجره‌ روشنی و طراوت، نهاد آدمی، درخشندگی گوهر خویش را از دست می‌دهد و دل، رنگ و بو و سرشت گِل می‌گیرد.

همّت خویش را بر آن بگمارید که نماز را به درستی بشناسانید. این از هر بخشنامه و دستور و فرمانی کارسازتر است. دلها با جویائی معنویت سرشته شده‌اند، شما این راه راست، این داروی معجزه گر، و این پنجره‌ دلگشا را به آنان نشان دهید. این است آنچه نماز را همگانی و آن را با حال و حضور و شور و شیدائی همراه می‌سازد و این  سخنان والا را معنی می کند، که:

  الصلاه معراج المؤمن – نماز اوجگیری مؤمن است.

  الصلاه خیر موضوع، من شاء استقلّ و من شاء استکثر

 نماز بهترین نهاده‌ی دین است، هر که خواهد کم و هر که خواهد بیش، بهره از آن می‌گیرد.

 و برای این کار بزرگ، ناگزیر باید هم خِرد و هم هنر و هم انگیزه به کار گرفته شود."

 پانوشت: 

جملاتی را که خواندید بخشی از پیام مقام عظمای ولایت به شانزدهمین اجلاس سراسری نماز بود که در اراک  برگزار شد. همه پیام، نکات آموزنده زیاد داشت ولی اگر به جمله آخری که در این جا ذکر شد، کمی بیشتر توجه کنید به دیدگاه والای رهبری در مورد امور تبلیغی دین می رسید . ایشان به کار بردن وسایل سالم مثل هنر را برای تبلیغ نماز را نه تنها صحیح بلکه لازم می دانند خدا به ما هم توفیق بده از مبلغین نماز باشیم. ان شاالله

  یاعلیالتماسدعا

 




کلمات کلیدی :