سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طمع، حکمت را از دلهای دانایان می برد . [پیامبر خدا علیه السلام]

صدبار اگر توبه کند...

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/11/26 10:24 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام! ایّام شهادت حضرت رقیه گذشت و در آن روز، یکی از عاشقان بنت الحسین(ع) پس از زیارت ایشان به شهادت رسید. آری! حاج مغنیه را می گویم. او از فرزندان جنوب لبنان بود و با پرونده درخشانی که از خود در جنگ سی وسه روزه به جای گذاشته بود، از اهداف اصلی ترورهای موصاد قرار داشت ( تا جایی که برای مرگ آن جایزه 25 میلیون دلاری گذاشته بودند). پس از ترور شیخ "راغب حرب " و "سیدعباس موسوی " دبیرکل اول حزب الله؛ این سومین مسئول عالی رتبه حزب الله از زمان تاسیس این حزب در سال 1982 است که به شهادت می رسد. شهادت مبارکش باد!

سالروز پیام تاریخی و انقلابی حضرت امام خمینی برای اعدام سلمان رشدی ملعون است. در این ایام مسلمانان و به خصوص شیعیان باید به مرور رنج ها و مصیبت هایی که بر آن ها گذشته است،‏بپردازند؛‏ توهین به پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و اله و سلّم) ، توهین به مرقد فرزندان آن حضرت در بقیع و سامرا، توهین به پیامبر و اسلام در روزنامه های مزدور دانمارکی و هلندی و ...
در مورد چگونگی حکم سلمان رشدی زیاد شنیده اید ولی یک نکته ای در این واقعه است که باید به آن توجه داشت.

خمینی کبیر(ره) پس از صدور حکم خود،‏در برابر سوال ها مبنی بر چگونگی حکم در صورت توبه احتمالی سلمان رشدی جواب دادند: سلمان رشدی اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامی هم خود را به کار گیرد تا او را به درک واصل گرداند.

این حکم نشان می دهد برخی گناهان با توبه پاک نمی شود و اثرات نحس آن جبران نمی گردد بلکه تنها با اعدام آن فرد است که حکم الهی اجرا می شود. آن فرد پس از توبه کردن و اعدام شدن می تواند امیدوار باشد که در آن دنیا مورد لطف و بخشش خدا قرار گیرد چون گناهی را مرتکب شده است که اثرات عمیقی در جامعه داشته است و با کشتن آن اثرات آن کم رنگ خواهد شد ان شاالله. به امید اجرای احکام حضرت خمینی از جمله حکم سلمان شدی.

این رو گفتم تا عبرتی باشه برای خودمون و مسئولین قضایی مون! حتماً بسیاری از مفاسد اقتصادی و اخلاقی و امنیتی هستند که توبه می کنند ولی باید توجه کنیم اعمال برخی از آن ها اثری در جامعه داشته است که با توبه آن ها قابل ترمیم نیست.
اگر بخواهم واضح تر بگویم باید بگویم که : یه مصراع معروف هست که می گه: " صد بار اگر توبه شکستی بازآ " خطاب از خدا به بنده است و برخی گناهان پس از توبه عقوباتی در این دنیا و در آن دنیا دارند که پس از تحمل آن عقوبت ها، فرد شامل رحمت و عفو خداوند می شود.

خوشحال می شم نظرتون رو بدونم ... یاعلیالتماسدعا




کلمات کلیدی :