سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را لباس زیرین و آرامش را بالاپوش خود قرار ده که این دو زیور نیکان اند . [امام علی علیه السلام]

امر قرآن قابل مطلحت اندیشی نیست

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/4/19 3:32 صبح

با توجه به تقاضای دوستان، مطلبی در مورد مردها و نگاه ناپاک و ... گذاشتیم تا تعادل بین مرد و زن حفظ بشه ! : ((با دقت بخونید ))

قرآن همه راه ها  را مشخص کرده، حتی حاشیه ها را نشان داده، از بیراهه ها برحذر داشته، قرآن برای همه زندگی ما، برای همه شوون زندگی، دستوراتی روشن داده. اقتصاد ما، روابط مالی ما، مسائل مختلف اجتماعی ما، قرآن برای آسیب های بزرگی که اجتماعات بشری را تهدید می کند، راه حل نشان داده. فاصله طبقاتی، فقر، فساد، فحشاء. قرآن برای مسائل مبتلا به جوامع، خانواده ها و افراد، راه نشان داده، ارث، ازدواج، طلاق، قصاص، توبه، رابطه با خدا و ...
قرآن برای نحوه نگاه کردن مسلمانان مؤمن هم قواعدی دارد. آیا مردان و زنان مومن، می توانند چشمان خود را بر هر تصویری بگشایند؟
«حجت الاسلام سلامی»، به این پرسش اینگونه پاسخ می دهد: نگاه، دروازه دل است. وقتی چشم بر تصویری گشوده می شود، اگر آن تصویر دلخواه باشد، گرایش قلبی نسبت به آن افزایش می یابد. بر این اساس است که قرآن تاکید بر خودداری از نگاه حرام دارد. اگر بخواهم آدرس بدهم، به سوره نور ارجاع می دهم آنجا که می فرماید: «به مردان اهل ایمان بگو که چشمان خود را از نگاه وسوسه انگیز فرو گیرند و پاکدامنی خود را حفظ کنند و این برای آنان پاکیزه تر است.خدا از عملکرد ایشان باخبر است.»
به این امر الهی دقت کنید. موضوع نگاه کردن را مطرح می کند و بلافاصله بحث پاکدامنی را به میان می کشد. یعنی ارتباط مستقیمی بین نگاه حرام و زنا وجود دارد. حالا در جامعه امروز ببینید ما چقدر به این آیه خدا عمل می کنیم؟ جوانهای ما تا چه حد نگاه هایشان را از نامحرم فرو می گیرند تا دچار وسوسه نشوند. نباید شرایط بگونه ای باشد که مردم با نگاه کردن به مجلات، با نگاه کردن به برنامه های سینما و تلویزیون، دچار نگاه وسوسه گر که از نظر قرآن حرام است، بشوند. امر قرآنی تعارف بردار نیست، قابل مصلحت اندیشی نیست. اگر ایمان آورده ایم، باید عمل کنیم. حالا ممکن است عده ای از خانمها فکر کنند که این موضوع، فقط مختص آقایان است. این طور نیست. زنان هم دستور دارند که نگاهشان را از نامحرم حفظ کنند. این دستور، دستور قرآنی است. در همان سوره نور می فرماید:
«به زنان اهل ایمان بگو که چشمان خود را از نگاه وسوسه انگیز فرو گیرند و پاکدامنی خود را حفظ کنند و زیبایی های خود را به جز آن مقدار که پیداست- آشکار نکنند و ادامه روسری های خود را تا روی گریبان بیندازند و زینت های خود را آشکار نکنند مگر برای شوهر یا پدر یا پدران شوهر یا پسران یا پسران شوهر یا برادران یا پسران برادر یا پسران خواهر یا زنان هم کیش خود یا بندگان خود و یا خدمتگزاران خود که رغبتی به زن ندارند یا کودکی که از وضعیت جنسی زنان بی خبر است. زنان نباید چنان پای بر زمین بکوبند که زینت ها و زیبایی هایی که مخفی کرده اند، دانسته شود. ای اهل ایمان همگی بسوی خداوند بزرگ توبه کنید، امید آنکه رستگار شوید.»
و السّلام علی من اتبع الهدی

یاعلی *** التماس دعا




کلمات کلیدی :