سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای عایشه ! فروتن باش که خداوند متعال، فروتنان را دوست می دارد و گردن کشان را دشمن می دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

شهرداری تا ریاست جمهوری!

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/11/2 10:56 صبح

                                           بسم الله الرحمن الرحیم

سلام! در حالی که 15 روز از بارش برف در شهر قم می گذرد ولی هنوز این شهر حالت عادی به خود نگرفته است. در این میان بیشتر از هر چیز، فعالیت ضعیف شهرداری به چشم می خورد. خودم در شهر قم زندگی می کنم و دوست دارم گوشه ای از مشکلات مردم فهیم این شهر را منعکس کنم.

بعد از بارش برف اول، برخی مسئولان شهرداری توضیح دادند که در برابر این وضعیت آمادگی کافی نداشتند و خود را برای موج های بعدی سرما آماده می کنند و البته مردم فهمیده قم این توضیحات را پذیرفتند . اما مردم توقع نداشتند که شهردار قم در مصاحبه تلویزیونی به جای عذرخواهی از مردم به خاطر این مشکلات عدیده ( کاری که پس از حضور رئیس جمهور مرسوم شده است و کار شایسته ای است که باعث التیام خاطر مردم نیز می شود) خنده سر دهد و به نوعی اذهان عمومی شهروندان قمی را به سخره بگیرد و در برابر سوالات خبرنگار در مورد وضعیت مسیر های عبور و مرور شهر، خنده ای بیشتر جواب ندهد تا حرص مردم را بالا بیاورد .
البته تعجب مردم وقتی به اوج خود رسید که ایشان در همان ایام حساس به همراه رئیس شورای شهر و هیئت همراه(!) به چین سفر کردند. بنابراین از این شورای شهر همچین دور از انتظار نیست که از این عملکرد ضعیف قدردانی هم به عمل آورد( خلاصه چندتا از مسافران چین از شورای شهر بودند!) اینجا یه سوال از مسئولان شورای شهر دارم و البته می دانم نه آن ها می خوانند و نه جواب می دهند:

ایّها الشورا! اگر نزدیک انتخابات شورای شهر بود در این وضعیت سخت ، باز هم این گونه رفتار می کردید ؟! به سفر خارجی می رفتید و از عملکرد ضعیف تقدیر می کردید؟!!! الله اعلم

کوچه های قم همچنان یخی به ضخامت پنج سانتی متر را روی خود حس می کنند، برف ها کنار کوچه ها تپه شده اند و هر روز در هر کوچه چندین ماشین به علت نداشتن زنجیر چرخ لیز می خورند و از حرکت باز می ایستند این در حالی است که 15 روز از بارش برف می گذرد! البته گاهی لودر یا کامیون در سطح شهر رویت می شوند که حضوری کم رنگ و ضعیف دارند.

 

وضعیت معابر شهر قم روزها پس از بارش برف البته قبل از بازگشت شهردار از چین!

فکر می کردم این وضعیت با حضور ماموران زحمت کش شهرداری بهتر می شود ولی وقتی در چند منطقه مختلف این صحنه را دیدم گفتم ای کاش همین کار را هم انجام نمی دادند: یخ های کنار خیابان و داخل جوب ها را می کندند و داخل خیابان می ریختند! و البته معلوم نبود منظورشان از این کار چه بود ولی می دانم این کار بیشترین خطر را برای موتورسواران، که از قشر پایین جامعه هستند، دارد.

در این حال مردم قم با توجه به این ضرب المثل خود دست به کار شدند: "کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من!" مردم در برخی محله ها پول جمع می کنند تا کارگری بگیرند و کارگر امور کوچه را سامان بخشد؛ در برخی دیگر کوچه ها اهالی خود بیل به دست گرفته اند و امروز هم استاندار قم ، که خود از اولین و مهمترین منتقدان فعالیت شهرداری بوده، از مردم خواست تا روز جمعه در حرکتی انقلابی برف کوچه ها را پاک سازی کنند ( یعنی ای مردم! حالا که شهردار شهرداری نمی کنه بیایید خودتون شهردار بشید!)

حالا نکته اش اینجاس: ببینید انگار دنیا برعکس شده! یکی شهردار شده ولی بیشتر از رئیس جمهور این مملکت تشریفات داره و خودش رو می گیره( البته ببخشیدها!) رئیس جمهور با قطع گاز در بخشی از کشور سرزده و سریع به آن منطقه سفر می کند در حالی که حال عمومی خوبی ندارد ولی شهردار این شهر، به شیوه پادشاهان قاجاری(!)، هنگام بحران به فرنگ سفر می کنند! حالا فکر کنید امثال این آقا رئیس جمهور می شدن یا بشن!!!

جلسه بحران گاز شمال کشور با حضور رئیس جمهور در ساری

یادآوری کنم که شهرداری به مردم اطمینان خاطر داده بود که به مقدار کافی نمک برای برف دوم ذخیره کرده است ولی برف دوم آمد و رفت ولی نمک ها ذخیره ماند! شاید هم اصلا نمکی در کار نبوده است یا شاید نمک ها را جوری ریختند که مردم متوجه نشن چون از ریا بدشون می یاد ! یا شاید نمک ها هم یخ زده بوده یا نمک ها کم بوده یا ... اصلاً ولش کن بهتره برم به برف های یخ زده جلوی در خونه مون برسم!!!

یاعلیالتماسدعا

**********************************

اصلا حوصله مطلب نوشتن رو نداشتم ولی دیگه با این شرایط عبور و مرور در شهر واقعا خسته شده بودم که گفتم با نوشتن این مطلب حداقل وظیفه خودم رو انجام داده باشم.




کلمات کلیدی :