سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ساکت باش نه از روی گنگی که سکوت، زیور دانشمند و پوشش نادان است . [امام علی علیه السلام]

هفته نامه ها

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/6/24 3:23 صبح

هو الفتّاح

سلام ! می دونم خیلی دلتون برام تنگ شده!!! ( آخه چند روزه که آپ نشدم. چی ؟!‏ اصلا یادتون نبود ؟) الان می خوام بگم که هفته نامه های نماز خونه در بخش آرشیو قسمت نشریات نمازخانه اضافه شده است. اون عزیزانی که دوست دارند می تونن استفاده کنن( یعنی اونایی که استفاده می کنند، عزیزن!)

 هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره شماره اول

 هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره شماره دوم

هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره شماره سوم

هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره شماره چهارم

 هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره شماره پنجم

البته باید بگم که این هفته نامه همچین خیلی هم هفته نامه نیست؛ یک سری مطلب که در یک صفحه چاپ می شه و زحمت جمع آوری مطلب و تایپ و چاپ و تکثیر و آماده سازی نهایی بر عهده بنده اس(دیگه ببین چی می شه!)

یاعلیالتماسدعا




کلمات کلیدی :

هفته نامه نمازخانه شماره پنجم

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/6/24 2:58 صبح

سلام! شماره پنجم هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره در زیر آمده است.

 

هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره (شماره پنجم)

 ایام پرفیض

بهار قرآن ، ماه مبارک رمضان

مبارک باد

پیامبر خدا(ص) فرمودند:روزه بگیرید تا سالم باشید.

 

امام شناسی

منظور این آیه چیست؟

" شما که ایمان آورده اید به اسلام تمام در آیید و به دنبال شیطان نروید که او برای شما دشمنی آشکار است"(سوره بقره / 208)

 امام صادق(علیه السلام) فرمودند: منظور این آیه ، ورود در ولایت علی(ع) است. همچنین از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نقل شده است که "خداوند اطاعت و شناخت ما را فرمان می دهد" و در تفسیر عیاشی نیز از امام صادق (ع) نقل می کند که منظور از " اسلام تمام " ولایت علی(ع) و ائمه و جانشینان بعد از امیرالمومنین (ع) است و منظور از "شیطان " ولایت فلان و فلان (علیهم اللعنه) است.(صافی ص 62)

 

قرآن شناسی

1. شناخت قرآن و راه صحیح فهم، شرط نخست بهره‌مندی از هدایت قرآن است.

2. بهترین راه شناخت قرآن، استفاده از سخنان خود قرآن است.

3. برخی ویژگی‌های مهمی که قرآن کریم برای خود می‌شمارد عبارت است از: سخن خدا، بزرگ، گرانمایه، ارجمند، پربرکت، مبارک، نیکوترین سخن، تصدیق‌کننده کتاب‌های پیشین، مشرف و حاکم بر کتاب‌های آسمانی دیگر، دلیلی روشن، جداکننده حق از باطل، استوار و بدون کژی، بیانی رسا، یادآوری با حکمت، پند برای مردم و شفای دردهای انسانها.

حضرت علی (علیه السلام) می‌فرمایند: (قرآن) نوری است که خاموشی ندارد، جداکننده حق و باطل است که درخشش برهانش خاموشی نگیرد، روشنگری است که ستون‌های آن خراب نشود، شفابخشی است که از او خوف بیماری نرود، قدرتی است که یاورانش شکست نمی‌پذیرند و حقی است که حامیانش مغلوب (و خوار) نگردند ... .

 

 

 روزه و رمضان در آئینه شعر فارسى

از همان آغاز که رودکى پدر شعر فارسى، بلند بناى کاخ ادب را برافراشت، مفردات روزه، رمضان، صوم و صیام در آیینه شعر فارسى انعکاس یافتند. این انعکاس در تمامى انواع شعر مدحى، اخلاقى، تعلیمى، غنایى و رثا دیده مى‏شود. در شعر شاعران دوره اول، کاربردها سطحى است و از اعلام ماه رمضان یا عید رمضان و مبارک باد گفتن آن فراتر نمى‏رود:

روزه به پایان رسید و آمد نو عید

هر روز بر آسمانت‏باد امروزا (رودکى)

 

حافظ در دیوان خود 5 بار واژه «روزه‏» 3 بار «رمضان‏» ،2 بار «صیام‏» و یک بار «روزه دار» را به کار برده است کاربرد این مضمون تقریبا در تمامى غزلها یکسان است و شاعر در بیشتر آنها به آمدن ماه رمضان اشاره کرده است.

 

                                                 برخی احکام روابط محرم و نامحرم

س: آیا در گفت گوی زن و مرد نامحرم ، فرقی بین گفت و گوی مستقیم و از راه دور (تلفن و اینترنت) هست؟

همه مراجع:خیر، هیچ تفاوتی در حکم نمی کند و در هر دو مورد ، اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن در حرام باشد، اشکال ندارد.

س: آیا بازی افراد در نمایش و فیلم ها در نقش زن و شوهر و یا خواهر و برادر و ... جایز است؟

 همه مراجع عظام(به جز صافی): اگر باعث فساد ( از قبیل مکالمات شهوت انگیز  خلوت با اجنبی و ...) نشود ، اشکال ندارد .

حضرت آقای صافی : جایز نیست.

س: آیا حفظ حجاب در سفر به کشورهای غیرمسلمان واجب است؟

همه مراجع: آری، حفظ حجاب کامل (شرعی)بر زن در برابر مرد نامحرم، واجب است خواه آن مرد مسلمان باشد یا کافر ویا در کشور اسلامی باشد یا غیر اسلامی
منبع : پرسش ها و پاسخ های دانشجویی ،جلد هیجدهم

 

مبارز طلبی قرآن

قرآن کریم در آیه زیر به آوردن سوره‌ای همانند سوره قرآن از کسی درس ناخوانده و به مکتب نرفته مانند پیامبر خدا (ص) تحدی کرده است:

"و اگر در آنچه بر بنده خود نازل کرده‏ایم شک دارید، پس اگر راست می‏گویید سوره‏ای (مانند قرآن) از مثل او بیاورید و گواهان خود را غیر خدا فرا خوانید. پس اگر نکردید و هرگز نمی‏توانید کرد، از آن آتشی که سوختش مردمان و سنگ‌ها هستند و برای کافران آماده شده بپرهیزید".

این آیه علاوه بر تحدی به مثل آورنده قرآن، صریحاً از ناتوانی همیشگی بشر بر این نوع همانند آوری را خبر می‌دهد.

آیه زیر به این اشاره دارد که اگر به سابقه زندگی حضرت در میان شما بیندشید، متوجه می‌شوید که ایشان درس نخوانده و آنچه آورده معجزه و وحی الاهی است: " گو اگر خدا می‌خواست قرآن را بر شما تلاوت نمی‌کردم و او شما را از دین معارف آگاه نمی‌ساخت من مدتی (طولانی) پیش از این در میان شما درنگ کردم آیا خرد خویش را به کار نمی‌بندید و حقایق را درک نمی‌کنید( که من درس ناخوانده‌ام)". (یونس، 16)

 

منتظر نظرات شما هستیم

 boostanenamaz.parsiblog.com

 




کلمات کلیدی :

هفته نامه نمازخانه شماره چهارم

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/6/24 2:47 صبح

به نام خدا

سلام! شماره چهارم هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره در زیر آمده است.

هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره (شماره چهارم)

ایام ولادت

حضرت رقیه بنت الحسین(علیهما سلام)

 مبارک با د.

 

روزه

روزه از نظر بهداشت جسم و سلامت‏بدن و ابعاد دیگر داراى فواید فراوانى است، روزه در سلامت معده و پاکسازى آن از انواع غذاها که موجب انواع بیمارى‏هاست اثرات فوق العاده‏اى دارد.

مرکز بیماریها معده است

پیامبر خدا فرمود: «المعدة بیت کل داء، و الحمئة راس کل دواء» (معده مرکز و خانه هر دردى است، و پرهیز و اجتناب (از غذاهاى نامناسب و زیاد خورى) اساس و راس هرداروى شفابخش است.

پیامبر عظیم الشان اسلام در یک بیانیه کوتاه، اثرات و فوائد سه چیز را به این شرح بیان مى‏فرماید: «اغزوا تغنموا، و صوموا تصحوا، و سافروا تستغنوا» اول، جنگ و جهاد کنید تا مستغنى شوید، که غنائم جنگى باعث استغنا مى‏باشد، دوم، روزه بگیرید تا صحت و سلامتى خویش را تضمین کنید، سوم، سفر کنید تا مالدار شوید، زیرا مسافرت و حمل کالاى تجارتى از شهرى به شهر دیگر یا از کشورى به کشور دیگر باعث رفع نیازمندى‏هاى جامعه و عمران کشورها مى‏گردد.

 

ابعادى از فلسفه روزه در بیان امام صادق(ع)

هشام بن حکم از رئیس مذهب تشیع حضرت جعفر بن محمد (علیهما السلام) مى‏پرسد از علت و فلسفه روزه، امام مى‏فرماید: براستى خداوند روزه را واجب کرد، تا به وسیله او بین اغنیاء و فقراء مساوات و برابرى به وجود آید، و این براى آن است که ثروتمندانى که هرگز درد گرسنگى را احساس نکرده‏اند، به فقراء ترحم نمایند، زیرا اغنیاء هرگاه (خوردنى و آشامیدنى را) اراده نمودند (و هوس هر نوع ماکولات و مشروبات کردند) برایشان میسر است، پس خداوند متعال «روزه را واجب نموده‏» که تا بین بندگانش از فقیر و غنى، برابرى به وجود آورد، و اینکه سرمایه داران مسلمان الم جوع و گرسنگى را لمس نمایند، تا بر ضعفاء رقت آوردند، و بر گرسنگان عالم ترحم نمایند، (و این تنها شعار اسلام است، آرى تنها مکتبى که به حال گرسنگان عالم ترحم نمایند، (و این تنها شعار اسلام است، آرى تنها مکتبى که به حال گرسنگان و محرومان مى‏اندیشد اسلام است.  

 

اخبار نماز خانه

مقدمه : این بخش جدیدی است که به هفته نامه اضافه شده است . ان شالله قصد داریم اخبار عمومی نمازخونه و محلّه رو برای اطلاع اعضای محل در این جا درج کنیم. مثل گذشته از نظرات و پیشنهادات شما عزیزان استقبال می کنیم.

اول : با توجه به نزدیکی به ایام مبارک ماه رمضان، جلسه قرآن نونهالان محل مجددا از سه شنبه آینده آغاز خواهد شد. این جلسه در منازل اعضای جلسه برگزار می شود و نسبت به سری های برگزار شده قبلی، تحولات اساسی را در بردارد. منتظر برگزاری آن باشید!

دوم : به زودی در ایام ماه مبارک رمضان مسابقه ای از ویژه نامه ها و هفته نامه های چاپ شده نمازخونه برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است شماره های قبلی در وبلاگ نماز خانه آورده شده است.

 

                                برخی احکام روابط محرم و نامحرم

سوال : دست دادن با زن نامحرم به وسیله دستکش و مانند آن چه حکمی دارد؟

آیات عظام امام و خامنه ای: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشکال ندارد ولی بنابر احتیاط واجب، نباید دست را بر دست فشار دهند.

آیات عظام بهجت، تبریزی، سیستانی، صافی ، مکارم و وحید: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشکال ندارد.

آیت الله فاضل(ره): اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشکال ندارد؛ ولی بهتر است درست را به دست فشار ندهند.

سوال : دست دادن با زنان غیر مسلمان چه حکمی دارد؟

 جواب (همه مراجع عظام): دست دادن با زنان غیر مسلمان هم جایز نیست؛ خواه کافر حربی باشند یا کتابی )مانند نصارا و یهود)

 منبع : پرسش ها و پاسخ های دانشجویی ،جلد هیجدهم

 

 

حقیقت توحید 

توحید حقیقتی است که مال من و شما نیست، مال بشریت است. اگر در جایی توحید به خطر بیفتد چون توحید جز فطرت انسان است و هیچ وقت فکر بشر او را به ضد توحید رهبری نمی کند، بلکه عامل دیگری دخالت دارد، اسلام برای نجات توحید دستور به اقدام می دهد. ولی این معنایش این نیست که که می خواهد به زور توحید را  وارد قلب مردم کند، بلکه عواملی را که سبب شده است توحید از بین برود را از بین می برد؛ عوامل که از بین رفت فطرت انسان به سوی توحید گرایش پیدا می کند.

شهید مطهری / سیری در سیره نبوی/

صفحه 219


منتظر نظرات شما هستیم

boostanenamaz.parsiblog.com




کلمات کلیدی :

هفته نامه نمازخانه شماره سوم

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/6/24 2:47 صبح

به نام خداوند بخشنده مهربان

سلام! شماره سوم هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره در زیر آمده است.

 

هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره (شماره سوم)

عید پر برکت مبعث مبارک باد

 

سیره پیامبر اعظم (ص)

کتاب ارشاد دیلمى است که:رسول خدا (ص) لباس خود را خودش وصله مى‏زد، و کفش خود را خود مى‏دوخت، و گوسفند خود را مى‏دوشید، و با بردگان هم غذا مى‏شد،و بر زمین مى‏نشست و بر مرکب سوارمى‏شد و دیگرى را هم پشت سر خود بر آن سوار مى‏کرد، و حیا مانعش نمى‏شد از این که مایحتاج خود را خودش از بازار تهیه کرده به سوى اهل خانه‏اش ببرد، به توانگران و فقرا دست مى‏داد و دست خود را نمى‏کشید تا طرف دست خود را بکشد،به هر کس مى‏رسید چه توانگر و چه درویش و چه کوچک و چه بزرگ سلام می داد، و اگر چیزى تعارفش مى‏کردند آن را تحقیر نمى‏کرد اگر چه یک خرماى پوسیده بود،

امام حسین(ع) براى برادر خود چنین نقل کرد که: من از پدرم از روش رفتار رسول خدا(ص) در منزل پرسیدم، فرمود: به منزل رفتنش به اختیار خود بود، و وقتى تشریف مى‏برد، وقت خود را در خانه به سه جزء تقسیم مى‏کرد، قسمتى را براى عبادت خدا، و قسمتى را براى به سر بردن با اهلش و قسمتى را به خود اختصاص مى‏داد، در آن قسمتى هم که مربوط به خودش بود، باز به کلى قطع رابطه نمى‏کرد، بلکه مقدارى از آن را بوسیله خواص خود در کارهاى عامه مردم صرف مى‏فرمود، و از آن مقدار چیزى را براى خود ذخیره نمى‏کرد.

نزول اوّلین وحی از زبان امام هادی(ع)

حضرت امام هادى(ع)  مى‏فرماید: " هنگامى که محمّد (ص) ترک تجارت شام گفت و آنچه خدا از آن راه به وى بخشیده بود به مستمندان بخشید، هر روز به کوه حرا مى‏رفت و از فراز آن به آثار رحمت پروردگار مى‏نگریست، و شگفتى‏هاى رحمت و بدایع حکمت الهى را مورد مطالعه قرار مى‏داد. ازآنچه مى‏دید، به یاد عظمت‏ خداى آفریننده مى‏افتاد. آنگاه با روشن بینى  خاصى به عبادت خداوند اشتغال مى‏ورزید. چون به سن چهل سالگى رسید خداوند نظر به قلب وى نمود، دل او راروشن ترین  دلها یافت.

در آن لحظه خداوند فرمان داد درهاى آسمان‏ها گشوده گردد. محمد (ص) از آنجا به آسمان‏ها مى‏نگریست، سپس خدا به فرشتگان امر کرد فرود آیند، و آنها نیز فرود آمدند، و محمّد (ص) آنها را مى‏دید. خداوند توجّه مخصوص خود را از اعماق آسمان‏ها به  سر محمد (ص) و چهره او معطوف داشت.

در آن لحظه محمد (ص)به جبرئیل که در هاله‏اى از نور قرار داشت نظر دوخت. جبرئیل به سوى او آمد و بازوى او را گرفت و سخت تکان داد و گفت: اى محمد! بخوان. گفت چه بخوانم؟ «ما اقرا»؟

گفت:" نام خدایت را بخوان که جهان و جهانیان را آفرید. خدایى که انسان را از ماده پست آفرید (نطفه). بخوان که خدایت‏ بزرگ است. خدایى که با قلم دانش آموخت و به انسان چیزهایى یاد داد که نمى‏دانست.‏"

منبع : بحارالانوار،علامه مجلسى، ج 18

 

                                      برخی احکام روابط محرم و نامحرم

سوال : دست دادن با زن نامحرم به وسیله دستکش و مانند آن چه حکمی دارد؟

آیات عظام امام و خامنه ای: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشکال ندارد ولی بنابر احتیاط واجب، نباید دست را بر دست فشار دهند.

آیات عظام بهجت، تبریزی، سیستانی، صافی ، مکارم و وحید: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشکال ندارد.

آیت الله فاضل(ره): اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشکال ندارد؛ ولی بهتر است درست را به دست فشار ندهند.

سوال : دست دادن با زنان غیر مسلمان چه حکمی دارد؟

 جواب (همه مراجع عظام): دست دادن با زنان غیر مسلمان هم جایز نیست؛ خواه کافر حربی باشند یا کتابی )مانند نصارا و یهود)

منبع : پرسش ها و پاسخ های دانشجویی ،جلد هیجدهم

 

 

یا ایّها الرّسول

شب گشت و تیر گی همه جا را فرا گر فت

وز نور  ماه دامن گیتی ضیا گر فت *
ماه رجب به شوق وصال خدای خویش 

 جا در درون غار حرا ،  مصطفی (ص) گر فت *
پاسی ز شب گذشت که از ماورای عرش

نوری جهید و جلوه اش ارض و سما گرفت *
روح الامین به غار حرا آمد و بگفت

این آیه را بخوان که دل از او جلا گرفت  *
اقراء باسم ر بک یا ایّها الرسول (ص)

کز خواند نش سزاست ره هر خطا گرفت *
باید برای کشتن نمرودیان دهر

جا در درون آتش عشق خدا گر فت *
تا بگسلی ز پای تو زنجیر برد گی

باید به دست خویش چو موسی عصا گرفت *
بانگی بر آر از دل و بر گو خدا یکی است

آن خالقی که خلق ز وجودش بقا گرفت *
منتظر نظرات شما هستیم

boostanenamaz.parsiblog.com

 




کلمات کلیدی :

هفته نامه نمازخانه شماره اول

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/6/24 2:20 صبح

به نام خدا

سلام در زیر هفته نامه نمازخانه شماره اول رو می بینید.

یاعلیالتماسدعا

 

هفته نامه نمازخانه بوستان بهاره (شماره یک)

 ولادت باسعادت

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السّلام)

مبارک باد

 

آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری!!!

چه عبادت عجیبی است این اعتکاف!، هم خود عبادت است و هم عبادات دیگر را در خود دارد. نماز دارد، آن هم چه نمازی؛ در اول وقت، به جماعت، با حضور قلب، به دور از ریا، با تضرع و خشوع،

روزه هم دارد و آن هم چه روزه ای، در بهترین ایام، در حالی که همه اعضای وجود انسان روزه دار است. زبان، چشم و قلب، همه در روزه اند. دعا نیز دارد، آن هم چه دعایی، در خلوت، با وضو، در حال روزه، در بهترین اوقات شبانه روز و در بهترین زمان سال.
توبه آن هم چه توبه ای، همچون توبه نصوح، با بهترین حالت و در بهترین روز خدا.پس چه خوب است برای تقرب بیشتر به درگاه خداوند، اعتکاف را تجربه کنیم.

ان شاالله همه اونهایی که توفیق شرکت در این عبادت انسان سازرو دارن، دعای خیرشون رو شامل حال ما هم قرار بدن .    

 

معجزه ای از امام محمّد باقر(ع)

از جابر بن زیاد نقل کرده اند که :

چون همراه با امام محمّد باقر(ع) به کربلا رسیدیم به من فرمود : این زمین( کربلا )  برای ما و شیعیان ما بوستانی است از بوستان بهشت ؛ و برای دشمنان ما حفره ایست  از حفره های جهنّم.

آن گاه رو به من کرد و فرمود: ای جابر! عرض کردم : بلی یا مولای من! پس دست مبارکش را درمیان سنگ ها داخل کرد و سیبی را از میان سنگ ها بیرون آورد که هرگز به آن خوشبویی ندیده بودم و به هیچ وجه با میوه های دنیایی شباهت نداشت. پس دانستم از میوه های بهشت است . از آن خوردم و از برکت و فضیلت آن میوه بهشتی ،  تا چهار روز به غذا احتیاجی نداشتم  و حدثی از من اتفاق نیفتاد.

منبع: منتهی الآمال صفحه 798

 

 ارتش اسرائیل را بشناسیم

ارتش اسرائیل از  161 هزار نیروی کادر دائم و 425 هزار نیروی ذخیره برخوردار است ؛ یعنی اسرائیل از جمعیت 6 میلیون نفری اش، تنها به داشتن 161 هزار نیروی نظامی دائم اکتفا کرده است و سایر افراد ارتش در حال آماده باش بوده و مشغول فعالیت های روزمره هستند( مجموع ارتشی های آماده باش و ذخیره برابر با 30 در صد جمعیت اسرائیل می باشد!)

اسرائیل 4200 تانک و 6100 نفربر زرهی در اختیار دارد که با آن به راحتی قادر به جا به جا کردن صدها هزار سرباز در مدتی کمتر از 48 ساعت است که در حملات برق آسا کارایی دارد.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی با 1550 توپ ثابت و مجموعا 1062 توپ متحرک از مجهزترین توپخانه های دنیاست.

ارتش رژیم اشغالر قدس ، از نظر تعداد و کیفیت به درجه ای قدرت رسیده که برای مراقبت از کشوری به بزرگی هندوستان با یک میلیارد جمعیت کفایت می کند در حالی که اسرائیل تنها 6 میلیون جمعیت دارد.

منبع : کتاب یک لبنان مقاومت ، یک اسرائیل ادعا /سازمان تبلیغات اسلامی

برخی احکام روابط محرم و نامحرم

سوال : آیا در محیط دانشگاهی ،اختلاط بین پسران و دختران اشکالی دارد؟

جواب (همه مراجع به جز  بهجت و صافی): اگر نگاه آلوده انجام نشود و ترس افتادن به حرام نباشد، اشکال ندارد. ولی با وجود آن سزاوار است مسئولان کشورهای اسلامی ، برنامه ای برای جدا ساختن مراکز تحصیلی پسران و دختران تنظیم کنند. / آیات عظام بهجت و صافی: با توجه به اینکه اختلاط دختر و پسر ، در معرض فساد است، جایز نیست.

س: دست دادن با زنان غیرمسلمان چه حکمی دارد؟

 ج (همه مراجع عظام): دست دادن با زنان غیر مسلمان هم جایز نیست ؛ خواه کافر حربی باشند یا کتابی (یهود و نصارا)

س: آیا دست دادن با دختران نابالغ جایز است ؟

ج : همه مراجع (به جز تبریزی؛سیستانی ومکارم): اگر خوب و بد را می فهمند دست دادن با آنان جایز نیست.

آیات عظام تبریزی و سیستانی : اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن در گناه باشد، اشکال ندارد.

 مکارم(ح): اگر خوب و بد را می فهمد دست دادن با آنان بنابر احتیاط واجب جایز نیست .

منبع : پرسش ها و پاسخ های دانشجویی ،جلد هیجدهم

سنت پیامبر در مورد اعتکاف

میزان توجه پیامبر(ص) به برپایى اعتکاف، بسیار در خور دقت و تامل است.

آن حضرت با وجود مسئولیت ‏بزرگ اجتماعى که بر دوش داشت، خود را از اعتکاف بى نیاز نمى‏دانست.

چنان که در حدیثى از امام صادق (ع) آمده است: "رسول خدا در دهه آخر ماه مبارک رمضان در مسجد معتکف مى‏شدند و براى آن حضرت خیمه‏اى که از مو بافته شده بود، در مسجد برپا مى‏شد. پیامبر(ص) براى اعتکاف آماده مى‏شدند و بستر خویش را جمع مى‏کردند."

در حدیث دیگرى از امام صادق (ع) آمده است: « کانت ‏بدر فى شهر رمضان و لم یعتکف رسول الله (ص) فلما ان کان من قابل اعتکف عشرین. عشرا لعامه و عشرا قضاء لما فاته (10)؛ "جنگ بدر در ماه رمضان رخ داد، از این رو رسول خدا موفق به اعتکاف نشدند. آن حضرت در ماه رمضان سال آینده  یک دهه را به عنوان همان سال اعتکاف نمودند و یک دهه را نیز به عنوان قضاى سال قبل."

رسول خدا افزون بر اهتمام عملى نسبت ‏به اعتکاف، با بیان فضایل و پاداش بزرگ آن، مؤمنان را به انجام این عمل تشویق مى‏نمودند. در حدیثى از آن حضرت آمده است: "یک دهه اعتکاف در ماه رمضان همچون دو حج و دو عمره است."

با تشکر از توجه شما




کلمات کلیدی :

گاهنامه های نمازخونه

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/4/17 1:41 صبح

سلام خیلی کوتاه بگم که گاهنامه هایی که تا الان در نمازخونه توزیع می شده و بعد از این توزیع می شه رو حتما بخونید حداقل به دو دلیل

اول . مطالب جالب ، ساده ، مفید و کاربردی داره که وقت خیلی کمی برای خوندن می گیره و اطلاعات خوبی به شما می ده

2. اگه بعدا یه موقع خواستید تو مسابقه کتابخونی شرکت کنید مطمئن هستید که به سوالات مطرح شده از گاهنامه ها جواب خواهید داد چون از این گاهنامه ها حتما سوال خواهد آمد

در آخر هم بگم که بنا داریم با کمک همه اهالی محل این گاهنامه رو تبدیل به هفته نامه کنیم

ان شاالله

التماس دعا




کلمات کلیدی :

آفرین ، صد آفرین !!!

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/4/13 5:11 صبح

هو العالم

بعد از برگزاری مسابقه امامت در سنین کودکی مسابقه آفتاب خانه ما دیشب در نمازخونه برگزار شد

اگه به شرکت کنندگان در مسابقه امامت در سنین کودکی به خاطر میانگین نمره 7.25 آفرین بگم ولی واقعا باید به تمامی بچه هایی که تو مسابقه آفتاب خانه ما شرکت کردن صد آفرین بگم. سطح نمرات بسیار بالا بود به نحوی که واقعا در انتخاب افراد اول تا پنجم (در تمام رتبه ها) با مشکل مواجه بودیم که به مجبور شدیم به سوال تشریحی مراجعه کنیم

این سه نفر امتیاز برابری داشتند که با هم اول! شدن:

مهدی صنیعی                هادی سنگتراشان             خانم سرفراز

این چند نفر هم نمره برابری آوردن که برای رتبه های بعدی دو نفر شون انتخاب شدند:

علی رضا جوان **** سید محمدحسین نعمت اللهی **** سید علی نعمت اللهی **** سید سجاد وکیلی **** خانم حسن زاده

از بین این افراد سیّد علی نعمت اللهی و خانم حسن زاده شایسته دریافت جایزه نفرات چهارم و پنجم شدند

جوایز این عزیزان ان شاالله در مراسم میلاد حضرت زهرا که در شب جمعه برگزار می شه ، اهدا خواهد شد

بازهم از این مردان و زنان فردا متشکرم (**راستی نظر فراموش نشه**!)

التماس دعا




کلمات کلیدی :

نتایج مسابقه کتابخوانی امامت در سنین کودکی

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/4/11 2:43 عصر

هو العالم

به حمدلله دیشب مسابقه کتاب خونی از کتاب امامت در سنین کودکی برگزار شد

تعداد کمتر بود ولی سطح نمرات خیلی بالاتر از مسابقه قبلی بود. حالا هم بر خود لازم می دونم از همه افرادی که خوندن تشکر کنم و بگم ایشالله خود آقا کمکشون کنند

هر کسی که خونده بود برنده واقعی بود ولی قرار گذاشتیم به چهار نفر برتر جایزه بدیم حالا هم قبل از این که تو نمازخونه اعلام کنیم اینجا اسامی رو می گم

 نفر اول : آقای آراسته

          نفر دوم : خانم م.سنگتراشان

                     نفر سوم : خانم ز. سنگتراشان

                                            نفر چهارم : خانم صدر

                                            نفر چهارم : آقای فرزادپور

حتما تعجب کردید ! ولی باید توضیح بدم که چون هر چقدر تلاش کردیم نتونستیم یکی از این دو نفر رو حذف کنیم و فکر کردیم هر کدوم که حذف بشن

حق کشی می شه پس برای خودمون کار رو سخت تر کردیم و به هر دو بزرگوار علاوه بر سه نفر دیگه ایشالله پنج شنبه شب درنمازخونه جایزه هاشون می دیم

در بخش نظرات هر انتقادی که فکر می کنید به برگزاری بهتر کمک می کنه بنویسید حتما ترتیب اثر می دیم

 فعلا خداحافظ یاحق التماس دعا

 




کلمات کلیدی :