سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید تا راه یابید . [امام علی علیه السلام]

فاجعه کشتار حجّاج توسط پلیس عربستان سعودی

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/5/12 4:54 عصر

 به نام خدا

در 9 مرداد سال 1366 برابر با 6 ذی الحجه سال 1407 قمری ، همان طور که معمول همه ساله بود ، حاجیان ایرانی در ایام حج تمتّع دست به راهپیمایی برائت از مشرکان زدند. این راهیپیمایی را حاجیانی از ایران و دیگر کشورهای مسلمان با ملّیت های مختلف اداره و اجرا می کردند. در حالی که بیش از 150 هزار حاجی در خیابان های مکّه به جلو می رفتند و شعارهای برائت از آمریکا و اسرائیل را سر می دادند ، نظامیان و پلیس سعودی به رویشان آتش گشودند.

این حمله بی رحمانه که در حرم امن الهی صورت می گرفت، منجر به کشته شدن 400 حاجی از حاجیان ایرانی، فلسطینی، لبنانی، پاکستانی ، عراقی و دیگر کشورها شد. همچنین بیش از 5000 نفر زخمی شده و بسیاری نیز دستگیر شدند. بیشتر کشته شدگان ، پیرمردها و زنانی بودند که نتوانسته بودند به موقع از قتلگاه فرار کنند.

 




کلمات کلیدی :

مشکینی(ره)،بازوی امام(ره)

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/5/9 5:34 عصر

در ایام ارتحال آقای مشکینی هستیم. وقتی خبر فوت ایشون رو شنیدم واقعا متاثر شدم چون ایشون علاوه بر این که یک روحانی برجسته بود و درس خارج ایشون یکی از بهترین درس های خارج حوزه علمیه قم بود ، از بازوان اصلی خمینی کبیر(ره) در معماری انقلاب بود.

برای این که این مطلب رو بهتر متوجه بشید لازمه بگم که ایشون پیش از انقلاب ، مبارزات جدی و مهمی را انجام می دادند. پس از مدت زمانی که از مبارزات انقلابی شان می گذشت ، به دلیل این که ساواک در تعقیب ایشون بود، مجبور می شوند چهار ماه در تهارن متواری شوند و بعد از آن هم به عراق می روند و در نجف اقامت می گزینند. این اقامت 7 ماه بیشتر دوام نمی آورد و به دلیل ضعف مجاز ایشون و هم چنین پیگیری مبارزات انقلابی به ایران بازمی گردند.هر چند این مدت نسبتا کم بود ولی یکی از افراد جدی در درس خارج حضرت امام خمینی(ره) آیة‌الله‌ العظمی‌ بروجردی‌(ره‌) و آیة‌الله‌ العظمی‌ محقق‌ داماد(ره)به حساب می آمدند.ایشون در اولین روز بازگشت به قم از طرف ساواک اخطار جدی می گیرند که فقط 48 ساعت فرصت دارد تا قم را ترک کند. ایشون پس از این اخطار به مشهد می رود و تدریس و تعلیم را پی می گیرند و پس از 15 ماه به قم بازمی گردند و این بار به همراه 27 تن دیگر از علما تبعید می شوند و به زادگاه خود بازمی گردد .اما پس از سه ماه ساواک باز او را دستگیر می کند و به ماهان کرمان و گلپایگان تبعید می شود. پس از دوسال ایشون به کاشمر تبعید می شوند.ایشون در طول‌ دوره‌ تبعید نیز دست‌ از مبارزه‌ برنمی‌داشت‌؛ به همین دلیل بود که‌ ساواک‌ او را به‌ مکان‌ دیگری‌ منتقل‌ می‌کرد.

ایشون پس از انقلاب هم، در هر سه دوره مجلس خبرگان رهبری ، ریاست این مجلس بسیار مهم رو بر عهده داشته اند . در مجلس خبرگان تدوین قاون اساسی حضوری داشتند که الحق و الانصاف حضوری موثر و قابل توجه بود . از مناصب بعدی و بسیار مهم ایشون باید به ریاست ایشون در شورای بازنگری قانون اساسی اشاره کرد.

ایشون طبق دستوری که از طرف امام خمینی(ره) دریافت کرده بودند، مسئول گزینش قضات و اعزم این قشر مهم و حیاتی به اقصی نقاط مملکت بودند.

همانطوری که مشاهده کردید لقب " بازوی امام" واقعا شایسته ایشان است . شخصیتی که موسسه الهادی یکی از برکات عمر پربرکتش بود . ایشون تالیفاتی زیادی هم در زمینه علوم اسلامی داشته اند که آخرین مورد آن (که در دست چاپ است) تفسیر قرآن با نام " تفسیر روان برای نسل جوان" است.

در پایان از خدا برای آن شخصیت بزرگ طلب مغفرت و علو درجات می نماییم.

یاعلی التماس دعا

حضرت آیت الله مشکینی


کلمات کلیدی :

تولد مقام معظم رهبری(دامت ظلّه)

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/4/25 1:48 عصر

ابتدا میلاد با سعادت حضرت امام باقر(علیه السّلام) را تبریک عرض می کنم این مناسبت امسال با تولد مقام معظم رهبری متقارن شده است. در ادامه مطلبی کوتاه از بخشی از زندگی ایشان را می خوانیم.

رهبر عالیقدر حضرت آیت الله سید على خامنه اى فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینى خامنه‌اى، در روز 24 تیرماه 1318 برابر با 28 صفر 1358 قمرى در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود. ایشان دومین پسر خانواده هستند.

رهبر بزرگوار در ضمن بیان نخستین خاطره هاى زندگى خود از وضع و حال زندگى خانواده شان چنین مى گویند:
«پدرم روحانى معروفى بود، امّا خیلى پارسا و گوشه گیر... زندگى ما به سختى مى گذشت. من یادم هست شب هایى اتفاق مى افتاد که در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت براى ما شام تهیّه مى کرد و... آن شام هم نان و کشمش بود
امّا خانه اى را که خانواده سیّد جواد در آن زندگى مى کردند، رهبر انقلاب چنین توصیف مى کنند:
«منزل پدرى من که در آن متولد شده ام، تا چهارـ پنج سالگى من، یک خانه 60 ـ 70 مترى در محّله فقیر نشین مشهد بود که فقط یک اتاق داشت و یک زیر زمین تاریک و خفه اى! هنگامى که براى پدرم میهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر این که روحانى و محل مراجعه مردم بود، میهمان داشت) همه ما باید به زیر زمین مى رفتیم تا مهمان برود. بعد عدّه اى که به پدر ارادتى داشتند، زمین کوچکى را کنار این منزل خریده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شدیم
رهبرانقلاب از دوران کودکى در خانواده اى فقیر امّا روحانى و روحانى پرور و پاک و صمیمی، اینگونه پرورش یافت و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگش سید محمد به مکتب سپرده شد تا الفبا و قرآن را یاد بگیرند. سپس، دو برادر را در مدرسه تازه تأسیس اسلامى «دارالتعّلیم دیانتى» ثبت نام کردند و این دو دوران تحصیل ابتدایى را در آن مدرسه گذراندند.

خیلی نمی خوام طولانی بنویسم فقط خلاصه بگم که ایشان در ایام سلطنت رژیم منحوس پهلوی شش بار بازداشت شدند. ایشان در اواخر سال 1356 برای سه سال به ایرانشهر تبعید شدند که با انقلاب سال پنجاه و هفت این تبعید به پایان رسید.

در ایام 14 خرداد امسال بسیاری از شخصیت های بزرگ کشوری و لشکری اعلام کردند که معرفی ابعاد مختلف و ساده زندگی مقام معظم رهبری متاسفانه مغفول مانده اند. ان شاالله در چند نوبت کمی در این مورد توضیح خواهیم داد( پس از انقلاب ، در ایام جنگ ،ریاست جمهوری ،رهبری )

منبع :www.leader.ir




کلمات کلیدی :

<      1   2   3   4