سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین دانش لا اله إلاّ اللّه است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

عید فطر در نگاه امیرمومنان علی علیه السّلام

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/7/20 11:39 عصر


                                                  به نام خدا
                                       عید سعید فطر مبارک باد

سلام! امیرالمومنین علی علیه السلام(ع) در یکی از اعیاد فطر خطبه ای خوانده اندو در آن مومنان را بشارت و مبطلان را بیم داده اند. ایشان در بخشی از سخنان گوهر بار خود فرموده اند:
«ای مردم! این روز شما روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مأیوس می شوند. و این شباهتی زیاد به روز قیامتتان دارد.پس با خارج شدن از منازل و رهسپار شدن به سوی جایگاه نماز عید، به یاد آورید خروجتان از قبرها را و رفتنتان به سوی پروردگار را ، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را ، و با بازگشت به سوی منازل خود، متذکّر شوید بازگشتتان را به سوی منازلتان در بهشت برین را؛
ای بندگان خدا! کمترین چیزی که به زنان و مردان روزه دار داده می شود این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می دهد و می گوید: «هان ای بندگان خدا! بشارتتان باد‍ که گناهان گذشته تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خود باشید که چگونه بقیه ایّام را بگذرانید؟!!!»»

عارف کامل و عارف واصل، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی نیز در مورد روز بزرگ عید فطر فرموده اند:« عید فطر روزی است که خداوند آن را از میان دیگر روزها برگزیده است و ویژه هدیه بخشیدن و جایزه دادن به بندگان خویش ساخته و آنان را اجازه داده است تا در این روز نزد حضرت او گرد آیند و برخوان کرم او بنشینند و ادب بندگی به جای آورند، چشم امید به دگاه او دوزند و از خطاهای خویش پوزش خواهند.»

یاعلیالتماسدعا




کلمات کلیدی :