سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«بی گمان ابراهیم (خود به تنهایی) امتی مطیع خداوند وپاکدین بود و از مشرکان نبود .»، روایت شده است که وی آموزگار نیکی ها بود . [در تفسیر سخن خدای متعال]

قدر علی(ع)

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 86/7/10 8:21 عصر

یا علی(ع) مددی

به نام خدای علی(ع)

ایّام شهادت حضرت علی علیه السّلام است. از کتاب «آیات الولایه» مطلبی رو براتون آماده کردم و امیدوارم از خوندنش لذّت ببرید.
کتاب «آیات الولایه» کتابی است که تقریبا تمامی آیاتی که در قرآن به ولایت ائمه علیهم السلام دلالت می کند به ترتیب سوره جمع آوری کرده است و با احادیث معتبری شرح داده است. گفتم الان که هم شب های قدر است و هم ایّام شهادت مولای مان حضرت علی علیه السلام، چه خوبه که ارتباط واضح و بدیهی این دو را باز هم با هم مرور کنیم. ایشالله که خدا به ما توفیق درک شب های قدر رو در سایه ولایت علی(ع) عطا کنه.
در ذیل آیه ِ«انّا انزلناه فی لیله القدر» در این کتاب آمده است: در کتاب «معانی الاخبار ص 315» آمده است که اصبغ بن نباته از مولای متقیان علی(علیه السلام) روایت می کند که رسول الله به من فرمود: یا علی(ع)! آیا  معنای لیله القدر رامی دانی ؟ عرض کردم نه یا رسول الله(ص).
فرمود: خداوند در آن شب قدر آن چه را که باید به وجود آید، تا قیامت تقدیر می کند و
از جمله مقدّرات الهی ولایت تو و ولایت امامان(ع) از نسل تو تا روز قیامت است.
و یا در همین کتاب «معانی الاخبار ص 316» آمده است که: صالح بن عقبه از مفضل بن عمر نقل می کند که در خدمت امام جعفر صادق(علیه السّلام) این آیه را تلاوت کردم:«انّا انزلناه فی لیله القدر» حضرت امام صادق(علیه السلام) فرمود: برایت برتری این سوره بر سایر سوره هارا بیان نکنم ؟ عرض کردم: یا مولای من! برتری اش چیست؟ پس فرمود: ولایت امیر المومنین علی ابن ابیطالب (علیه السلام)در آن است. عرض کردم: در همان شب قدری که در ماه رمضان واقع شده؟ فرمود: آری! در آن شب  مقدّرات آسمان ها و زمین و ولایت امیرالمومنین (علیه السّلام) انجام می گیرد.

یاعلیالتماسدعا




کلمات کلیدی :