سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از لغزش جوانمردان در گذرید که کسى از آنان نلغزید ، جز که دست خدایش برفرازید . [نهج البلاغه]

از صدا و سیما بعید بود !!!!!+تکمیلی

ارسال‌کننده : موذّن در : 88/10/18 2:6 صبح

بسم رب الحق

 پنجشنبه شب شاهد پخش برنامه ای از شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بودیم که آرزو می کردم کاش هرگز این برنامه پخش نمی شد. برنامه ای که شاید هزاران و یا بیشتر، میلیونها مخاطب داشت، ولی در پایان جز سردرگمی و ناراحتی برای آنان چیزی به ارمغان نیاورد. برنامه ای که در ظاهر نامش " رو به فردا " بود و هدفش امیدوار کردن مخاطبان به فردای بهتر برای میهنشان، اما در انتها جز ناامیدی و یادآوری چندین مطلب کوچه و بازاری از انتخابات، فائده دیگری در پی نداشت. اگر شما هم این برنامه را مشاهده کرده باشید، حتما متوجه شدید که مدعوین این برنامه، جناب آقای " علی مطهری " از نمایندگان مجلس و جناب آقای " جلیلی " که یک خبرنگار بود، حتی قادر به پاسخ دهی به سوالات مجری محترم برنامه نبودند و به جای پاسخ به سوالات مطرح شده، مطالب انحرافی و کاملا بی ربط و عامیانه را بیان می کردند.
در ظاهر جناب آقای مطهری به عنوان نماینده یک جناح سیاسی ( که مخالف دولت می باشند) و آقای جلیلی به عنوان نماینده جناح موافق دولت، دعوت شده بودند، ولی در حین برنامه همه مشاهده کردند که جناب آقای جلیلی نه تنها در مقابل طرح شبهات طرف مقابل در مورد مناظره قبل از انتخابات و متهم کردن رئیس جمهور، جوابی نداد، بلکه به دفاع از کلام ایشان در مورد نبود آزادی بیان در کشور پرداخت که این مسئله به قدری با لحن تند و صریح بود که مجری محترم برنامه هم چندین بار اعتراض خود را بیان کردند.
یعنی در میان طرفداران دولت و نظام جمهوری اسلامی، صاحب نظری قوی تر از ایشان نبود که بتواند حداقل پاسخ شبهات عامیانه آقای مطهری را بدهد؟؟؟؟

                                رو به فردا

 به عنوان مثال جناب آقای مطهری در میان صحبت هایشان مطرح کردند که علت اصلی این اختلافات و ناهنجاریها در جامعه، سخنان رئیس جمهور در مناظره با آقای موسوی بود که با هتک حرمت نخبگان کشور، باب این کار را باز کردند و اگر ایشان این حرف را نمی زد، هیچ گاه امثال آقای موسوی و ... مرتکب چنین اعمالی نمی شدند!!
در قسمتی دیگر از صحبتهایشان با اشاره به جناحی بودن صدا و سیما، و با انتقاد شدید از رسانه ملی، عدم فرصت طرح مطالب و مواضع جناح مخالف درسیما را از علل نارضایتی و اغتشاشات اخیر دانستند.
البته طرح این شبهات از جانب کسی که با عنوان اصول گرا و با رأی ملتی که خود را مقید به نظام اسلامی می دانند، به مجلس راه یافته، بسیار تأسف بار است ولی جهت اطلاع به عرض ایشان می رسانیم :
  اگر شما علت اصلی اختلافات و مشکلات بعد از انتخابات را رفتار و صحبت های رئیس جمهور محترم می دانید و تنها راه حل برون رفت از این وضعیت را عذرخواعی ایشان از سران گروه مخالف بیان می کنید، بد نیست به صحبت های جناب آقای موسوی از 4 ماه قبل از انتخابات ( که حتی فرصت تبلیغات هنوز آغاز نشده بود) در محفل ها و مجالس عمومی و خصوصی مراجعه کنید که فقط با دروغگو خواندن رئیس دولت و کابینه او و متهم کردن دولت به وعده های دروغین و ... قصد تخریب و نامشروع دانستن نظام والقاء این مطلب در اذهان عمومی را داشتند. آیا باز هم اعتقادتان این است که سبب این اختلافات آقای احمدی نژاد است؟ اگر ایشان در چند روز مانده به انتخابات حرفی مطرح کردند، آقای موسوی و همکارانشان از ماه ها قبل، طرح چنین مسایلی را در برنامه خود داشتند.
جناب آقای مطهری! شما می فرمایید که صدا و سیما یک طرفه و جناحی عمل میکند و باید با دعوت از سران اغتشاش و گروه مخالف، فرصت طرح نظرات و مطالب را در اختیار آنان قرار می داد، تا کشور به سوی بحران های فعلی کشیده نمی شد!!! نمی دانم جنابعالی چه مقدار با تفکرات و نظریات جناح مخالف آشنایی دارید ، ولی این را بدانید سران این گروه در ضمن بیانیه هایی از همان ابتدا صدا و سیما را متعلق به نظام دانسته و هر گونه صحبت و مصاحبه با این رسانه را بر خود و طرفدارانشان، تحریم کردند!! آیا رسانه ملی اجازه حضور آنان و صحبت هایشان را نداد یا آن ها خودشان راضی نشدند؟؟؟  
   
من به عنوان یک طلبه، و به نمایندگی  جمعی از طلاب که نظاره گر این برنامه بودند، از صدا و سیمای محترم سوالی داشتم  آیا در بین "نخبگان واقعی" که در کشور ما تعدادشان کم نیست،  کسی نمی تواند برای تحلیل مسائل روز و پیشنهاد برون رفت از این وضعیت ، به این برنامه دعوت شود که به جای طرح نظرات ضعیف و غیر متفکرانه و القاء شبهات واهی، به تحلیل مدبرانه و روشنگرانه این مسائل بپردازد تا مخاطبین سیما که در ساعات پایانی شب، وقت خود را به دیدن این برنامه اختصاص داده اند با دست پر و رضایتمندی این برنامه را دنبال کنند؟؟؟




کلمات کلیدی : مناظره، میرحسین، تلویزیون، رو به فردا، نقد