سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با خرد است که آدمیان به ستیغ دانش می رسند . [امام علی علیه السلام]

نمازخانه هایی پشت درهای بسته!

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 87/9/9 4:1 صبح

سلام!همون طور که قبلاً پیش بینی کرده بودم، بالاخره یکی از مسئولان شهرداری تهران به زبان آمد و آماری از نمازخانه های مترو ارائه داد. (اینجا را بخوانید)

ایشان آمار داده اند که در 40 ایستگاه مترو، نمازخانه کوچک داریم و ...

همان طور که فکر می کردم ایشان (معاون حمل و نقل شهردار تهران) به گفتن تعداد بسنده کرده اند و حرفی از کیفیت این نمازخانه ها به میان نیاورده اند.

ایشان نگفته اند که: نمازخانه ای که درش بسته است و هیچ نشانه و تابلویی ندارد، چه نمازخانه ای است؟! چه استفاده و کاربردی دارد؟!

بهتر است ایشان آمار دهند که از هر کدام از این نمازخانه ها روزانه به طور میانگین چند نفر استفاده می کنند! آیا کسی از وجود آن ها مطلع است که بخواهد استفاده ای کند؟ آیا ایشان نمازخانه مترو میرداماد را با آن ابعاد وسیع ( 3 *2 متر!)‏ و دیوارهای بسیار زیبا (خراب و کثیف!) جز این 40 تا شمرده اند؟

البته مترو مسائل مهم دیگری هم دارد تا به متروی شهر اسلامی نزدیک شود. مثلاً حجاب و ظاهر کارکنان مترو، یکی از واضح ترین مواردی است که باید پیگیری شود.

خلاصه باید به خاطر داشت با این آمار و ارقام هیچ تغییری در جامعه ایجاد نمی شود و پیشرفتی حاصل نمی شود. خواسته رهبری، پیشرفت فرهنگی - مذهبی جامعه است نه ایجاد تاسیسات و صرف بودجه های فراوان بدون استفاده.

مترو تهران باید به صورت شایسته ای به نمازخانه ها اهمیت دهد و این اهمیت، ساختن نمازخانه نیست. ساخت نمازخانه اولین و شاید ساده ترین کار باشد. سختی کار در مدیریت و بهره برداری از این اماکن است که باید منتظر نشست و دید که آیا تغییری حاصل می شود و یا ارائه این آمارها و وعده های دیگر،‏ بی نتیجه خواهد ماند.

یاعلیالتماسدعا




کلمات کلیدی : مترو، نماز، حجاب، رهبر