سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سوزش درد بردباری را جرعه جرعه درکش که آن اساس حکمت و ثمره دانش است . [امام علی علیه السلام]

اهل سلوک! بسم الله !!!

ارسال‌کننده : موذّن در : 87/8/10 12:27 عصر

بسم ربّ الغفّار

امروز اول ماه ذی القعده،‏روز میلاد حضرت معصومه(سلام الله علیها) می باشد. نمی دانم چه مقدار با اهمیت و فضیلت ماه ذی القعده آشنا هستید. آیا تا به حال آیه " و واعدنا موسی ثلثین لیله و أتممناها بعشر فتمّ میقات ربّه اربعین لیله " را شنیده اید؟ آیا تا کنون در مورد سه عدد ذکر شده در این آیه "ثلاثین"، "عشر"، "أربعین"، به معنای سی روز، ده روز و چهل روز فکر کرده اید؟

بله، همانطور که می دانید این آیه در مورد حضرت موسی (ع) نازل شده و  به جریان رفتن موسی به کوه برای درخواست معجزه ای از خداوند اشاره دارد. شروع عبادات موسی در آن کوه، از روز اول ماه ذی القعده بوده است، که بسیاری از مقامات او نیز در این مدت حاصل شده است. خداوند ابتدا به موسی سی روز وعده داده بود تا با عباداتش حاجتش برآورده شود، ولی بعد از این مدت، ندا آمد که ده روز دیگر باید بمانی، که منظور همان ده روز اول ماه ذی الحجه است که مجموع مدت عبادت موسی (ع) چهل روز شد.

علما و بزرگانی که اهل سیرو سلوک می باشند بارها در بیانات و کتابهایشان بهترین زمان برای شروع کسانی که می خواهند در راه حق قدم بردارند و از گذشته هایشان توبه کنند، را اول ماه ذی القعده می دانند، تا با نیت خالص و پشیمانی از گناهان گذشته در این ایام مشغول خود سازی و تهذیب نفس شوند.

یکی از بهترین ذکرهایی که بزرگان به آن اشاره کرده اند و برای آن آثار زیادی ذکر کرده اند، بسیار صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد(ص) می باشد.




کلمات کلیدی :