سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر دو پایم را در این لغزشگاه استوار ماند چیزهایى را دگرگون کنم . [نهج البلاغه]

خداشناسی در بتن !!!!

ارسال‌کننده : نمازگزار در : 87/7/13 2:37 عصر

یا مَن فی السْما عَظَمَتُه، یا مَن فی الارضِ آیاتُه

سلام! در یک مسابقه بتن همراه با تیم دانشگاه شرکت کرده بودم. همانطور که می دانید مسابقه بتن از بخشها و انواع مختلفی تشکیل می شود که مجال بحث آن در اینجا نیست. در بخشی از مسابقه، برای ارزیابی و ارزشگذاری بتن ها، باید از وسیله ای استفاده می شدکه توسط یکی از اساتید داخلی طراحی و ساخته شده است.

در نحوه استفاده از دستگاه در بین هیات داوران و دانشجویان که در مسابقه شرکت کرده بودند،‏ اختلاف ایجاد شد. با توجه به حساسیت مسابقه کمترین اشتباهی در استفاده از دستگاه، باعث به دست آمدن نتایج اشتباه و در نتیجه برگزیدگان اشتباهی می شد.

اعضای هیات داوران و بعضی دانشجویان، نظر و روش مورد نظر خود را گفتند و هیچ کدام از طرفین قانع نمی شدند تا این که ... تا این که یکی از دانشجویان برخاست و اجازه صحبت خواست.

سالن کاملاً ساکت شد و دانشجو شروع به صحبت کرد. دانشجو گفت :"من با شخص آقای مهندس قدس که طراح و سازنده دستگاه است، صحبت کرده ام و ایشان این روش را ارائه داده اند:..."

قضیه خاتمه پیدا کرد. وقتی صحبت های سازنده دستگاه به اطلاع حضار رسید هیچ کسی حتی جرأت صحبت کردن به خود نداد و دستورالعمل سازنده، فصل الخطاب تمامی نظرات و روش های استفاده بود.

عملاً تمامی دانشجویان و هیات داوران گفتند که :"بهترین فردی که می تواند ما را در استفاده از دستگاه راهنمایی کند، سازنده آن دستگاه است." حال آیا ما را خدا نیافریده است؟ آیا خدا از همه بهتر نمی داند ما چه طور باید زندگی کنیم؟ وقتی فردی مثل مهندس قدس روش استفاده از دستگاه خود را به دیگران آموزش می دهد، آیا خدا برای ما ر.ش استفاده صحیحی ارائه نداده است؟ آیا او پیامبری برای آموزش روش استفاده از ذهن و بدنمان برای ما نفرستاده است؟ (مثل آن کاری که آن دانشجو انجام داد)

من در آن مسابقات یکی از بهترین و شاید بهترین درس خداشناسی در طول زندگی ام را آموختم.
یاعلیالتماسدعا




کلمات کلیدی :